Svet

24.05.2019. 16:44

Business Review

Autor: Aleksandra Đenadić, Prvo osnovno tužilaštvo

Kako će Rumuni rešiti problem sa svojim “CarGo” kompanijama

Svet

24.05.2019. 16:44

Rumunsko ministarstvo saobraćaja donelo je nacrt uredbe o alternativnim vidovima saobraćaja kao što su Uber, Bolt i Clever, nakon dugih pregovora sa predstavnicima ovih kompanija koje su se saglasile sa ovim predlogom vlade, piše Business review. Reč je o novim pravilima i za vozače i za same platforme. 

Vozila koja se koriste za pružanje alternativnih usluga prevoza moraju ispunjavati sledeće uslove:

• Imaju najviše 5 mesta, uključujući i vozačevo;
• Sprovođenje periodičnog tehničkog pregleda svakih šest meseci;
• Pridržavati se tehničkih, sigurnosnih, ekoloških normi;
• Imati overenu kopiju alternativne transportne dozvole, koja se izdaje za 1/2/3 godine za vozila koja nisu starija od 15 godina u trenutku isteka dozvole;
• Operateri moraju da koriste elektronski registar uplata i da izdaju račune ako se plaćanja vrše direktno od putnika, u potpunosti ili delimično, gotovinom ili karticom;
• Automobili koji se koriste za ove usluge moraju imati okruglu oznaku prečnika 10 cm na svojim vetrobranskim staklima i zadnjim prozorima na kojima je prikazano ime digitalne platforme i registarskih tablica automobila.

Vozači moraju:
• Da imaju najmanje 21 godinu i da dobije profesionalni sertifikat za prevoz ljudi iz Rumunske uprave za puteve
• Da imaju vozačku dozvolu kategorije B koja je stara najmanje 2 godine;
• Da nisu krivično gonjeni;
• Da su medicinski i psihološki sposobni da pruže takve usluge;
• Nisu imali suspendovanu vozačku dozvolu u prošloj godini za vožnju pod uticajem ili su bili krivci u nesrećama koje su dovele do ozbiljnih povreda ili smrti.

Digitalne platforme takođe imaju niz uslova:

• Automatski prati datume isteka vozačkih licenci i drugih relevantnih dokumenata, obaveštava operatera o tim datumima;
• Predlaže i prikazuje optimalnu rutu za vožnju koristeći GPS prije potvrde vožnje;
• Prikazuje tarifu za vožnju po postavljenoj ruti pre potvrde vožnje;
• Prikazuje registarske tablice vozila;
• Kontinuirano prati sve vožnje putem GPS-a;
• nudi putnicima mogućnost da komuniciraju sa svojim vozačem i daju informacije o lokaciji i vremenu dolaska;
• Omogućava putnicima da prijave bilo kakve probleme operatoru;
• Pruža non-stop korisničku podršku;
• Omogućava poravnanje troškova vožnje.

Dozvole potrebne za digitalne platforme će važiti tri godine i operater mora da plati naknadu od 50.000 leva ili 10.500 evra za dobijanje tih dozvola. Operateri će takođe plaćati naknadu od 10.500 evra svakih 12 meseci Ministarstvu komunikacija.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.