Svet

15.09.2014. 10:07

BusinessInsider.com

Autor: Nova Ekonomija

Kako je Apple odlučio da ipak napravi telefon sa velikim ekranom

Svet

15.09.2014. 10:07

Predstavljanje iPhonea 6 i iPhonea 6 Plus sa ekranom od 5.5 inča izgleda je pokazalo da je osnivač kompanije Apple, Stiv Džobs,pogrešio kada je 2010. godine rekao da niko ne želi da kupi telefon sa velikim ekranom.
Iako se možda ova izjava danas može smatrati pomalo preteranom, ona ukazuje na srž onoga što trenutno stoji iza 276 milijardi vrednog tržišta pametnih telefona – u pitanju je veličina ekrana. 
Apple je predstavio dve verzije novog iPhonea sa dijagonalama ekrana od 4.7 i 5.5 inča sa razlogom. Rivali su poslednje dve godine proveli gradeći tržište koje je kompanija u potpunosti zapostavila – tržište za ljude koji žele velike, svetle ekrane koji su idealni za multimediju i posao. 
Podsećanja radi, Džobs je lansirao iPhone sa ekranom od 3.5 inča. Kada je iPhone 4 naišao na probleme zato što je prekidao pozive jer su ga korisnici držali na „pogrešan“ način, Džobs je održao konferenciju za štampu. 
Tom prilikom je bio upitan zašto ne napravi veći telefon tako da antena ima više prostora unutar kućišta, a samim tim i bojli signal? 
Džobs je odgovorio da mu se ne sviđaju veliki telefoni koje prave drugi, a pogotovo Samsung. 
„Niko to neće želeti da kupi“, bio je njegov odgovor. 
Međutim, do 2013. godine, Appleovi čelni ljudi počeli su da se premišljaju. Interni dokumenti pokazivali su da prodaja iPhonea polako gubi rast, iako je samo tržište beležilo porast. Sav rast bio je unutar klase telefona do 300 dolara i onih sa velikim ekranom, većim od 4 inča. 
„Korisnici žele ono što mi nemamo“, bio je naslov jednog od slajdova u dokumentima. 
Drugi dokument ukazivao je na to da se korisnici najviše žale, kada je iPhone 5, 5S i 5C u pitanju – želeli su veći ekran. 
Mali ekran iPhonea postao je problem za Apple, a ne prednost kako je Džobs pre tri godine tvrdio. 
Apple nije predstavio iPhone 6 Mini nudeći ljudima Džobsovu viziju ekrana od 3.5 inča. 
U pitanju je jedna od rektih i možda najčudnijih grešaka koje je Džobs napravio. Kada je iPhone postao veliki hit 2007. godine, sa ekranom od 3.5 inča – taj ekran je u tom trenutku bio jedan od najvećih displeja na tržištu. 
Korisnici su tada koristili Nokijine telefone veličine štanglice čokolade čija je površina u dobroj meri bila prekrivena fizičkom tastaturom, a na ekranu je jedva bilo mesta za ime i broj. BlackBerry je tada i dalje bio izuzetno popularan, a jedan od razloga za to ležao je u nešto većem ekranu na kom su mogli da se pišu mejlovi. 
Originalni iPhone doneo je još više prostora na ekranu dozvoljavajući ljudima da uživaju u multimediji i aplikacijama. 
Na samom kraju, nije čudno što je Džobs napravio pogrešnu procenu u vezi sa veličinom ekrana, već to što nikada nije priznao da je upravo veliki ekran bio ono što je iPhone učinilo poznatim tokom njegovog života. 
iPhone je bio telefon sa najvećim ekranom po predstavljanju, ali Džobs to jednostavno nije video kao ključ njegove uspešnosti.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.