Svet

03.04.2014. 13:25

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Kakve će posledice imati štrajk Lufthanze?

Svet

03.04.2014. 13:25

Blokirali su avio-saobraćaj, navukli bes putnika, kritike političara i nerazumevanje onih koji obavljaju slično teške poslove za manje para.

Ipak, piloti Lufthanze neće snositi nikakve posledice, čak će možda uspeti i da dobiju ono što traže – veće plate i beneficirani odlazak u penziju.

I dok se nacija pita jesu li nemački piloti pohlepni, predsedavajući Lufthanze Krištof Franc je već pokazao spremnost za komprimis.

“Nadam se da ćemo uskoro sesti za pregovarački sto i tamo naći za obe strane prihvatljive kompromise“, rekao je Franc tabliodu “Bild“ danas i naglasio da bi oni želeli da se, zarad svojih putnika i kompanije, što pre dogovore. 

On je priznao da je štrajk pogodio i pogađa i firmu i putnike veoma teško i da će finansijske štete po kompaniju biti u milionskim iznosima i, istovremeno, upozorio da oni nisu jedini koji mogu da lete i da postoje alternativa, “pa bi zato učesnicima moralo biti jasno šta se “stavlja na kocku“. 

Mediji ističu da škola za pilote traje od 29 do 33 meseca i da obrazovanje košta od 60.000 do 80.000 evra, da su piloti oko 30 odsto povišica dobili u 2001. godini, posle, takođe, više štrajkova i da se piloti 60 odsto vremena u mesecu nalaze u “letenju“, a samo trećinu vremena kod kuće. 

Za pilote se, takođe, kaže da mesečno ne smeju više da lete od 80 sati i da oni lete na 235 destinacija u 78 zemalja, a koliko zarađuju pitanje je oko koga se sada “lome koplja“, jer oni traže, između ostalog, povišicu od 10 odsto. 

Statistika pokazuje da jedan pilot Lufthanze, koji je u toku svoje karijere sve uspehe “požnjeo“ može da zaradi oko 260.000 godišnje, zajedno sa dododacima, a jedan kapetan oko 150.000. 

Šta je to što je pilote Lufthanze koji, kako statistika, kaže spadaju sami vrh dobro plaćenih zanimanja u Nemačkoj, nateralo da pred Uskršnji raspust započnu najveći štrajk u istoriji te kompanije i time izazovu bes putnika i ljutnju političara, možda najbolje govori rečenica jednog od njih, koji kaže da štrajkuje, jer u starosti želi da bude finansijski osiguran. 

“Štrajkujem, pošto želim da pred odlazak u penziju budem finansijski dobro osiguran“, rekao je danas tridesetčetvorogodišnji Markus Val, koji je već 11 godina pilot i koji 80 sati mesečno leti na Boingu 777 na relacijama za Njujork i Singapur. 

Naglašavajući da on zarađuje nešto preko 100.000 evra godišnje, Val kaže da bi “Lufthanza“, umesto što novac razdeljuje akcionarima, trebalo da se pobrine za svoje radnike. 

Ovaj štrajk pogodio je i Lufthanzinu niskotarifnu kompaniju Džerman vings.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Malo ga preteraste samo je ljepota na zapadnoj strani Srbije a istočne nigdje a sve same pustoši od sela ajdete malo tamo da vidite gđe je raskoš i bogatstvo !!!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.