Vesti iz sveta

06.01.2019. 11:00

Autor: Novi direktor Telenora Srbija

Kalašnjikov s NATO patronom postaje najprodavanije oružje

Tokom proteklih decenija automat AK-308 je uprkos na prvi pogled banalnom izgledu postao jedan od najambicioznijih proizvoda koncerna Kalašnjikov.
I to pre svega zbog upotrebe NATO patrona kalibra 7,62×51 milimetar, prenosi američki list Nešenel interest.
Nakon Drugog svetskog rata koncern Kalašnjikov proizveo je više od 20 modela automatske puške, a skoro svaka je koristila sovjetsku ili rusku municiju. Pritom, prvi koraci u proizvodnji oružja prema NATO standardu nisi bili uspešni, ako se uzme u obzir izvoz, smatra autor članka. 
Sada koncern ponovo pokušava da napravi novi automat, a AK-308 koristi novu NATO municiju. Novi automat je zahvaljujući većem kalibru duži i teži u odnosu na AK-12, ali je usvojio mnoga poboljšanja prethodnika. 
Nedavno puštanje Kalašnjikova na izvozno tržište značajno je ne samo zbog nove tehnologije, već i zbog novog poslovnog modela, prenosi američki list, ističući da se prethodni modeli za izvoz nisu proizvodili za konkretnog kupca, dok je novi AK-308 dizajniran i pušten na tržište uzimajući u obzir potrebe jedne zemlje, u ovom slučaju Indije. 
Indija je redovan kupac ruskog oružja i Moskva se dugo borila za prodaju streljačkog oružja Delhiju, ističe autor članka. Međutim Kalašnjikov nije učestvovao na nedavnom indijskom konkursu za izbor automatske puške, jer indijskim vojnicima treba oružje kalibra 7,62×51 milimetar, prenosi Sputnik.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.