Kataj Pacific Ervejz (Cathay Pacific Airways) objavio je plan dokapitalizacije vredan više milijardi dolara, koji će mu pomoći da održi konkurentnost i da nastavi da ispunjava obaveze prema Hongkongu kao međunarodnom poslovnom i finansijskom čvorištu.
Plan sadrži dokapitalizaciju u tri tranše, od kojih najveća dolazi iz kase poreskih obveznika Hongkonga.
U prvoj, kompanija izdaje preferencijalne akcije Vladi specijalne administrativne oblasti, sa opcijama na udele, u iznosu od 2,5 milijardi američkih dolara, nakon što dobije odobrenje akcionara.
Dodatno, kompanija će postojećim deoničarima izdati deonice vredne 1,5 milijardi dolara, pod uslovom da za to dobije saglasnost skuštine akcionara.
Treći vid pomoći tiče se hitnog kredita od milijardu dolara od Vlade Hongkonga, koji će odmah biti dostupni avio-prevozniku.
Kataj Pacifik suočio se sa nizom izazova poslednjih nekoliko godina. Pozitivni zamah 2018. godine doneo je dobre rezultate u prvoj polovini prošle godine, nakon čega je usledio nagli pad putničkog saobraćaja zbog izbijanja pandemije virusa COVID-19.
Većina analitičara predviđa vrlo postepen i dugotrajan oporavak avio-saobraćaja kao globalne industrije. Međunarodno udruženje za avionski saobraćaj (IATA) predviđa da će se globalna potražnja za avio-kartama vratiti na nivo pre krize tek 2023. godine.
Kataj Pacifik je ranjiviji od većine sličnih aviokompanija, s obzirom da nema domaću mrežu i da se u potpunosti oslanjaju na prekogranična putovanja.
Ona su i dalje veoma ograničena i podložna karantinskim ograničenjima, bez najave da će se uskoro vratiti na uobičajeno stanje.
Tokom pandemije, kompanija je uvela mere štednje: smanjenje plata, odlaganje nabavke novih aviona, povlačenje starih letelica, a 80 odsto zaposlenih otišlo je na poseban godišnji odmor.