Kineske regulatorna tela uvode niz novih ograničenja na novac koji potrošači smeju da troše unutar video igara, što predstavlja značajan udarac za najveće svetsko gejming tržište.
Ograničenje potrošnje u onlajn igrama izazvale su nemir među investitorima i dovele do iznenadnog pada tržišne vrednosti dve najveće tamošnje kineskih gejming kompanija, Tencent i NetEase, čija tržišna kapitalizacija je praktično preko noći smanjena za 80 milijardi dolara.
Nova regulativa zabranjuje deljenje novčanih nagrada igračima koji se, na primer, svakodnevno prijavljuju na svoje profile, a ograničava prvu ili višestruku potrošnju unutar video igara, piše Rojters.
Akcije Tencent Holdings, najveće gejming kompanije na svetu, zabeležile su pad do 16 odsto, dok su akcije NetEase, njihovog glavnog konkurenta, pale za do 25 odsto nakon što je Nacionalna administracija za štampu i publikacije objavila ove nacrte pravila.
Tehnološki investitor Prosus, koji poseduje 26 odsto udela u Tencentu, takođe je doživeo pad akcija za 14,2 procenta u petak, što ga čini jednim od najvećih gubitnika na panevropskom berzanskom indeksu.
Potpredsednik Tencent Games Vigo Zhang, izjavio je da će se Tencent strogo pridržavati zahteva regulative, naglašavajući da novi nacrt pravila ne odstupa od tekućeg fokusa „na razumno poslovanje i operativne cikluse kompanija“.
Dodao je da su maloletnici od 2021. godine, kada je zaštita dece u onlajn ekosistemu postala prioritet, znatno smanjila trošenje novca i vremena na igre koje Tencent nudi.
NetEase je odbio da komentariše ovu situaciju.
Kineska vlada je proteklih godina pooštrila svoj stav prema video igrama, uključujući postavljanje striktnih ograničenja vremena igranja za igrače mlađe od 18 godina i privremeno suspendovanje odobrenja za nove video igre u trajanju od oko osam meseci tokom 2021. godine, zbog zabrinutosti vezanih za zavisnost od igara.
Iako je zabrana zvanično okončana prošle godine, regulatori su (očigledno) nastavili sa uvođenjem ograničenja kako bi suzbili troškove unutar igara.
SPLET Tech 2023: Inovacije, biomedicina, gejming