Prodaja automobila na tržištu Evropske unije povećana je 4,5 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, što je deveti mesec zaredom kako raste.
U maju je prodaja novih vozila na tržištu Evropske unije (uz rast od 4,5 odsto) dostigla 1.093.448 jedinica, posle rasta od 4,6 odsto u aprilu, objavila je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Od početka godine, dakle za period januar-maj, prodaja je porasla 6,9 odsto u odnosu na isto razdoblje 2013, a prodato je 5.431.921 vozilo.
Sa izuzetkom Italije, sva velika evropska tržišta zabeležila su rast u maju – francusko 0,3 odsto, nemačko 5,2 odsto, britansko 7,7 odsto, a špansko čak 16,9 odsto. Rang ostaje isti i kada se posmatra period od prvih pet meseci, na čelu sa Španijom (16,3 odsto), dok su na poslednja dva mesta po stopi rasta Italija (3,2) i Francuska (3,0 odsto).
Međutim, posmatrano po proizvođačima, vode upravo francuske kompanije. Reno je u maju ostvario rast prodaje od 18,8 odsto u odnosu na maj 2013, pri čemu su i marke u vlasništvu Renoa i one koje pripadaju rumunskoj filijali Dačija ostvarile rast, i to od 16,2 i 25,1 odsto, respektivno.
Što se stope rasta tiče, u maju je japanski Nisan (+10,7 odsto) pretekao nemačkog proizvođača Folksvagen koji je je uz rast od 9,6 odsto ipak ostao lider u obimu prodaje na evropskom tržištu, sa 290.119 prodatih novih vozila.
Francuska kompanija Pežo-Sitroen PSA u posmatranom mesecu je ostvarila skromniji rast od 4,3 odsto, pri čemu je Pežo povećao prodaju 4,9, a Sitroen 3,5 odsto u odnosu na maj 2013.
A što se obima prodaje tiče, PSA je ipak ostala ispred Renoa, sa 120.128 prodatih jedinica u maju, prema 101.334 koliko je prodao Reno.
Najzad, neki proizvođači su u istom mesecu ipak zabeležili pad prodaje, kao što je Ford (2,0 odsto), Fijat (2,7 odsto) ili Dženeral motors (6,8 odsto).
Допада ми се, подржавам, то је један од проверених начина да се снизи стопа криминала у градовима.