Vesti iz sveta

01.10.2013. 09:41

B92

Autor: Nova Ekonomija

Koka-kola više nije najmoćniji brend

Koka-Kola je godinama bila najmoćniji i najprepoznatljivi svetski brend, ali je u digitalnom dobu ipak morala da prepusti krunu IT gigantima Eplu i Guglu.
Kako prenosi „Njujork tajms“, na listi 100 najmoćnijih brendova sveta, koju od 2000. sastavlja konsultantska firma „Interbrend“, prvi put na vrhu nije čuveno piće.
„Kako se to obično kaže ‘živeo kralj’! A ove godine taj kralj je Epl. Dolazak te kompanije na vrh je ionako bilo samo pitanje vremena“, rekao je Džez Frempton, izvršni direktor „Interbrenda“.
Međutim, analitičari ističu da silazak sa trona i pad na treće mesto ne znači da Koka-kola zaista gubi moć, već samo da su u novoj eri na vrhu novi igrači. 
To potvrđuje i činjenica da Koka-Kola, uprkos tome što je izgubila čelnu poziciju, nije prestala da raste – vrednost brenda je u protekloj godini porasla za još dva odsto, na vrtoglave 79,2 milijarde dolara. 
IT sektor napreduje mnogo brže, pa je tako Epl narastao za čak 28 odsto, na 93,3 milijarde dolara, čime je omogućen skok sa prošlogodišnjeg drugog mesta. Vredi istaći da je kompanija pre samo dve godine bila tek osma. 
„Koka-Kola i te kako zna kako se radi marketing, ali IT kompanije sada dominiraju na vrhu i one su predvodnici nove marketinške zajednice. Brendovi kao što su Epl, Gugl i Samsung menjaju naše navike, naše ponašanje, način na koji kupujemo, način na koji komuniciramo. Oni su bukvalno izmenili naše živote“, kaže Frempton. 
Od deset najmoćnijih svetskih brendova, više od polovine stiže iz IT sveta – Epl (1), Gugl (2), IBM (4), Majkrosoft (5), Samsung (8) i Intel (9). 
Lista 10 najmoćnijih:

Epl
Gugl
Koka-Kola
IBM
Majkrosoft
Dženeral elektrik
Mekdonalds
Samsung
Intel
Tojota
Kao uteha bivšem vladaru ostaje podatak da sa ovom listom najmoćnijih brendova nisu podudarni podaci koje ima Fejsbuk – Koka-Kola ima 73,2 miliona lajkova, u poređenju sa 9,8 – koliko ima Epl, i 15,1 milionom, koliko ima Gugl.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.