Svet

23.08.2015. 20:23

C-NET

Autor: Nova Ekonomija

Kombinovani mobilni uređaji preuzimaju primat od tableta

Svet

23.08.2015. 20:23

Direktor Applea Tim Kuk je pre tri godine uporedio kombinovani računar tablet-laptop sa hipotetičnim uređajem koji bi bio mešavina frižidera i tostera. 
Ta frankenštajnska naprava podjednako traljavo bi hladila hranu, koliko bi je traljavo i pekla.
Ipak, piše američki tehnološki sajt C-NET, danas su upravo takvi hibridi tableta i laptopa, koji kombinuju prenosivost i korist ekrana osetljivih na dodir što ima tablet, sa sposobnostima PC-ja, na putu da postanu najbrže rastuća kategorija računara. 
Očekuje se da se ove godine upetostruči isporuka takozvanih uređaja „dva u jedan“, kao što su Microsoftov Surface Pro 3 i Lenovo Yoga 3 Pro. Taj rast je delom posledica mogućnosti priključenja tastatura ili toga što ti uređaji imaju preklopive tastature, a imaju i moćniji hardver, kao što je Intelov mikroprocesor Core M koji tanjim uređajima nalik tabletu, daje brzinu laptopa srednje kategorije. 
Prodaja tableta – velikih staklenih ploča koje se koriste uglavnom za igre, čitanje pošte i gledanje videa, počela je da opada, za sada za osam odsto, dok je Apple-ov model iPad business u poslednjem kvartalu opao za 18 odsto što mu je šesti uzastopni kvartal opadanja prodaje. 
Uporedo jača prodaja „fableta“ – kombinacije telefona i tableta, s velikim ekranima dijagonale od pet inča. Dok je prvenac u tome, Dell, odustao od svog modela iz 2010, godine Dell Streak, veliki ekran je sada norma, na šta ukazuju Samsung Galaxy i novi Apple-ovi iPhone 6 i 6 Plus. 
Uporedo je softver, kakav je Microsoft-ov Word, za obradu teksta, prekrojen da radi na nizu uređaja jer ih poslovni korisnici imaju po nekoliko različitih. Samsung je čak uspeo da ojača smartfon toliko da postane osnovna alatka za poslovne ljude. 
Tako su „fableti“ nagrizli tržište tableta sa ekranima od sedam i osam inča, kakav je iPad Mini. 
Ipak, „fableti“ nisu načeli tražnju za većim tabletima, od 10 inča čiji vlasnici imaju drugi problem: da pređu na novije, bolje verzije. 
Problem tableta je što su uvek bili skupi: Apple-ov iPad Air 2, sa vezama za Wi-Fi i mobilne mreže, ali sa samo 16GB memorije, košta 629 dolara. Kada već ulože toliko, kupci ih koriste čak i po pet-šest godina, pre no što pređu na bolji, noviji model. 
Ipak, tableti neće tek tako nestati s lica Zemlje. Intel računa da će ih biti sve više, ali u komercijalne svrhe – kao uređaji u prodavnicama i oprema u fabrikama, piše C-NET.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.