Vesti iz sveta

19.05.2016. 10:05

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Kotor: Sezona nije ni počela, a već kolaps

Kolaps u saobraćaju problem je broj jedan u Kotoru. Kruzeri dovode i do 10.000 turista, a kada oni siđu sa broda nastaje pravi haos.

Nadležni savet će predstaviti rešenje koje bi trebalo makar delimično da ga ublaži, naročito u delu kontakt zone, rekao je Pobjedi predsednik opštine Kotor Aleksandar Stjepčević.

Da je to zaista neophodno, uverio se svako ko u drevnom gradu boravi ovih dana. Kruzeri dovode i do 10.000 turista, a kada siđu sa broda nastaje pravi haos. 

Jer, najviše njih želi u Stari grad, do kog mogu samo ako pređu magistralu, jedinu saobraćajnicu koja prolazi kroz Kotor i kojom mile kolone automobila od kraja tunela pa neretko i do Doma zdravlja u Dobroti. 

Osim toga, autobusi se još parkiraju, ukrcavaju i iskrcavaju putnike na Benovu, što dodatno otežava saobraćaj, konstatovao je Stjepčević. 

Stjepčević se nada da će prijedlog koji će predložiti savet biti prihvaćen i da će na taj način premostiti problem. U međuvremenu, valja raditi na trajnom rešenju izgradnji pothodnika kod Lučke kapetanije, koji bi omogućio deblokadu jedine gradske saobraćajnice između rive i Starog grada. 

O pothodniku se govori godinama, ali konkretno nije preduzeto ništa. Stjepčević kaže da je do sada urađeno pet idejnih rešenja. 

„Verujem da će poslednje rešenje biti prihvaćeno kako bismo potom mogli da raspišemo tender za početak radova“, kazao je Stjepčević. 

Direktor Turističke organizacije Mirza Krcić kaže da su gužve očekivane. Povećan je broj brodova koji ulaze u luku. 

„Ne treba zaboraviti i da je Lonli Planet naš grad izabrao za destinaciju broj jedan koju treba posetiti“, kaže Krcić, ističući da je Kotor dostigao vrhunac i s obzirom na infrastrukturu teško može da se izbori sa gužvom koja je već sada dostigla onaj koji ima u julu i avgustu. 

Krcić kaže da je Turistička organizacija u nekoliko navrata predlagala kako da se reši problem gužve. 

„Naš predlog bi rešio problem gužve koja nastaje kada turisti sa brodova krenu u grad. Reč je o pasareli, kao privremenom rešenju. Pasarele imaju pneumatike i mobilne su, što znači da uvek mogu da se uklone, pa ne ruže izgled grada. Proizvodi ih firma u Bugarskoj, a videli smo ih na sajmu u Majamiju. Koriste se za prelazak putnika kako u lukama tako i na aerodromima. Nažalost, nije bilo interesovanja da se na taj način pristupi rešavanju problema“, kazao je Krcić. 

I on je saglasan da je najbolje trajno rešiti problem, izgradnjom pothodnika. U međuvremenu, kaže on, građani mogu pomoći tako što će manje koristiti automobile, a više autobuse, motocikle i bicikle.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.