Malezijska avio-kompanija Malezija erlajnz biće, posle velikih nesreća s kojima se suočila u 2014, reorganizovana u potpuno novu kompaniju.
Kompanija će promeniti naziv i strategiju, ali i smanjiti za trećinu broj zaposlenih, kojih ima ukupno 20 hiljada.
Novi direktor Malezija erlajnsa Kristof Miler, koji je na tu funkciju došao 1. maja iz irske grupe Eir lingas, izjavio je da će nova kompanija biti poput start-apa, odnosno, da će krenuti potpuno iz početka.
„To neće biti nastavak stare kompanije, već nešto sasvim novo. Doveden sam da bih vodio firmu na potpuno komercijalnim osnovama i tu je malo prostora za greške“, kazao je Miler, a prenosi francuski portal Aktialite.
Pored toga što mora da povrati imidž pouzdanog prevoznika, prema oceni analitičara MAS mora da smanji troškove poslovanja, da efikasnije koristi kapacitete, stvori profitabilnu poslovnu mrežu i ostvari partnerstvo s drugim avio-kompanijama.
MAS je proteklih godina bio u problemima i zbog sukoba izmedju uprave i sindikata, koji se protive otpuštanjima. Kako se navodi, i malezijska vlada se mešala u poslove ovog avio-prevoznika, pa su komercijalni ugovori često dodijeljivani dobavljačima s političkim vezama.
Nova uprava MAS-a najavila je otpuštanje oko trećine od ukupno 20.000 zaposlenih i smanjenje kapaciteta, tako da već traži kupca za dva Erbasova aviona tipa „A380“.
Prema rečima novog direktora, reorganizacija će biti usmerena ka štednji i povećanju efikasnosti, s obzirom na to da su troškovi poslovanja MAS-a oko 20 odsto veći nego kod konkurentskih kompanija.
Isti izvor podseća da je Malezija erjlans, koja već godinama posluje s gubicima, pretrpela prošle godine u martu veliki udarac po imidž, nakon što je nestao njen avion „MH370“, sa 239 putnika i članova posade, što je postala jedna od najvećih misterija u istoriji vazduhoplovstva.
Uz to, u julu je avion MAS-a „MH17“ srušen iznad istočne Ukrajine, pri čemu je poginulo 298 putnika i članova posade.
Ako ne napuste Srbiju posle ukidanja pausala 🙂