Fijat više nikada neće biti konkurentan na masovnom tržištu Evrope kao što je nekada bio, kaže direktor italijanske kompanije, Serđo Markione.
Prema njegovim rečima, ova promena sa uklapa u strateški plan i fokusiranost kompanije na profit.
Svi vodeći nemački proizvođači automobila, među kojima Audi, BMW i Mercedes-Benc, prošle godine su prodali više automobila u Evropi od Fijata, dok je Škoda prodala gotovo jednak broj automobila kao Fijat, prenosi portal „Automotiv njuz Jurop“.
„Kada je reč o obimu masovne proizvodnje vozila, Fijat više ne nudi, ali i ne namerava da nudi punu paletu proizvoda poput ostalih masovnih proizvođača. Fijat će izgubiti svoju poziciju kao generalni brend, ali će se fokusirati na ono što najbolje radi“, izjavio je Markione na ovonedeljnom sajmu automobila u Ženevi.
„Automotiv njuz Jurop“ navodi da je Markione postepeno snizio Fijatovu paletu proizvoda u Evropi, kako bi se fokusirao na manja vozila, poput „pande“ i vozila iz porodice „500“, među kojima su „500“ hečbek, „500L“ minivan i „500X“ krosover.
Dugo odlagana zamena za kompaktni model „bravo“ sada je najavljena za 2016. godinu i proizvodiće se u Turskoj. U međuvremenu, zastareli model „punto“ bi trebalo da iduće godine bude zamenjen novim članom iz porodice „500“.
„U narednih pet do deset godina, doći će do rekonfiguracije našeg tržišnog udela iz dva razloga. Jedan je globalizacija brenda ‘džip’, a drugi je uvođenje Alfa Romea kao globalnog proizvođača premijum i sportskih automobila“, zaključio je Markione.
Napokon jedan smislen pritisak. Što se tiče zastoja, zastali smo.