Međunarodna federacija novinara i Koalicija globalnih sindikata-UNI sa sedištem u Švajcarskoj krajem prošle nedelje pokrenule su kampanju za spašavanje štampanog novinarstva u okviru koje pozivaju nacionalne vlade da usvoje hitne pakete za spašavanje industrije štampanih medija, piše UNS.
To uključuje njihovo izdavanje, štampu i distribuciju, kao i uvođenje poreza na digitalne usluge tehnoloških giganta poput Amazona, Gugla i Fejsbuka koji su prihod od oglašavanja preusmerili iz medija.
Trenutna globalna zdravstvena kriza ubrzala je dugogodišnji pad prihoda medijskih oglasa koji je u ovoj godini manji za 20 posto, a veći deo novca pripao je tehnološkim kompanijama, zaključila je Međunarodna federacija novinara.
Kako se navodi, Gugl je u 2018. godini od vesti zaradio 4,7 milijardi američkih dolara, a taj novac nije podeljen sa novinarima koji su proizveli te sadržaje.
Uvođenjem navedenih mera, sindikati žele da nacionalne vlade zaštite radna mesta u medijima, štiteći tako industriju štampnih medija.
Ukoliko takve mere ne budu preduzete, Koalicija globalnih sindikata i Međunarodna federacija novinara predviđaju gašenje na hiljade takvih medija i gubitke radnih mesta.
„Štampani mediji su društveno dobro i da se oni, kao i njihovi zaposleni, nalaze u nepovoljnom položaju zbog nepravednog izbegavanja poreza krađom prihoda od reklama od strane velikih tehnoloških kompanija i da bi vlade trebale da intervenišu kako bi osobe koje proizvode i distribuiraju vesti dobile deo zarade“, rekla je Nikola Konstantinu, rukovodilac odeljenja sektora za grafičku i ambalažnu industriju Koalicije globalnih sindikata.
Zbog pada prihoda od oglašavanja i posledica pandemije štampani mediji širom sveta pronašli su se u značajnim problemima i ove mere neophodne su za njihov opstanak.