Kompanija Meta, koja je vlasnik Fejsbuka i Instagrama, objavila je nova pravila za oglašivače sa politi;kim sadr\ajem. Od njih se sada zahteva da otkriju da li su koristili veštačku inteligenciju ili druge digitalne metode za kreiranje svojih oglasa.
Među stručnjacima raste zabrinutost oko toga kako generativna AI (artificial intelligence, veštačka inteligencija) može da utiče na izbore kreirajući veći broj dezinformacija, preneo je Axios.
Oko polovine Amerikanaca očekuje da će dezinformacije koje širi veštačka inteligencija uticati na to ko će pobediti na predsedničkim izborima sledeće godine, ppokazuju ankete koje je sproveo taj portal.
Google je ranije ove godine najavio sličnu politiku, zahtevajući od političkih oglašivača na izborima da otkriju kada oglasi sadrže „veštački“ ili izmenjeni sadržaj.
Nova politika će stupiti na snagu sledeće godine na globalnom nivou.
Oglašivačima koji ne otkriju izmene će oglas biti odbijen, a ponavljanje prekršaja može da dovede do kazne, dodaje se u saopštenju te kompanije.
Od sledeće godine, korisnici će morati u oglasima koji se odnose na društvena pitanja, izbore ili političku promociju morati da pokažu da li su slike i zvuci koji se koriste u oglasima „stvarni“.
Primeri za to bi bili oglasi koji prikazuju ljude koji rade stvari koje zapravo u stvarnosti nisu učinili, odnsono prikazuju ljude ili događaje koji ne postoje, već su kreirani pomoću veštačke inteligencije.
Meta će takođe dodati svoje dodatne informacije u oglas kada oglašivači otkriju da je njegov sadržaj digitalno kreiran ili izmenjen.
Politički oglašivači na Meti trenutno moraju da završe proces autorizacije i da u svojim oglasima naglase da su plaćeni.
Meta ima velike planove za svoju veštačku inteligenciju