Modna industrija u Indiji vrtoglavo raste i sa vrednošću od 59,3 milijarde dolara postala je uporediva sa tržištima u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu, prenosi portal Biznis i finansije. Imajući u vidu da su najveći kupci na unutrašnjem tržištu pripadnici srednje klase, koja će uskoro brojati 583 miliona ljudi, sve više poznatih modnih kuća sa Zapada osniva zajednička preduzeća sa tamošnjim modnim dizajnerima.
Za razliku od imućnih Kineza, koji mahom kupuju zapadnjačku odeću, dobrostojeći Indijci su verniji tradiciji, pa prodaja poznatih zapadnih modnih marki trenutno čini manje od 12 odsto ukupne potrošnje na indijskom tržištu.
Sve više najpoznatijih modnih kuća u svetu, poput francuskog Diora, sklapa ugovore sa modnim dizajnerima u Indiji za proizvodnju ekskluzivnih kolekcija, a modeli koje su potpisali indijski kreatori pojavljuju se na najprestižnijim događajima, kao što je dodela američkog Oskara.
Indija je prošle godine osnovala 88.000 startap preduzeća, od kojih 15 odstočine početničke firme u modnoj industriji, od kojih su neke do sada privukle i do 20 miliona dolara ulaganja.
U zemlji koja se nametnula na globalnom tržištu svojom IT i farmaceutskom industrijom, modna delatnost doživljava vrtoglav uspon, pre svega zahvaljujući rastu srednje klase za koju se procenjuje da će do 2025. godine porasti na 583 miliona ljudi, što je više od dve petine ukupnog stanovništva.
Prošle godine, modna industrija u svetu je vredela 242,8 milijardi dolara, sa procenama da će do 2030. dostići 369,8 milijardi dolara.
Tržište odeće u Indiji je u 2022. godini procenjeno na 59,3 milijarde dolara, približivši se tržištima Nemačke (63,1 milijarda dolara) i Velike Britanije (65 milijardi dolara), sa prognozama da će do 2030. industrija mode u Indiji vredeti 60,9 milijardi dolara.
Indijska tekstilna industrija zapošljava oko milion ljudi, prenosi Biznis i Finansija.
Modna industrija zagađuje više energije nego avio i morski saobraćaj