Vesti iz sveta

01.12.2021. 12:40

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Motivacija radnika glavna prepreka za povratak u kancelarije

Moramo da priznamo da se dogodila brutalna promena u durštvu, i radnim navikama koje teško da će se vratiti na staro, rekao je Hjubert Abt, generelani direktor  „New Work & workcloud24“ na panelu posvećenom &bdquo...

Foto: Pixabay

Čak ni najveće kompanije za iznajmljivanje poslovnog prostora još uvek nemaju tačne podatke o tome koliko se njihovih „stanara“ za stalno vratilo u kancelarije nakon pandemije, a motivacija zaposlenih da prekinu sa radom od kuće predstavlja glavnu prepreku u tom procesu. Veliki broj firmi prešao je na „hibridni“ režim rada, koji podrazumeva veću fleksibilnost, što možda znači da je možda već došlo do trajne promene na tržištu poslovnog prostora, ocenjeno je na panelu o budućnosti kancelarijskih rešenja u okviru „Balkans Property Forum 2021“.

Među glavnim razlozima za povratak u kancelarije, u situaciji kada svako može da radi iz bilo kog mesta sa dostupnim internetom, jesu pogodnosti koje pruža kancelarijski prostor.

„Nemamo svi iste uslove. (Za povratak u kancelarije) postoji mnogo razloga, kao što su mali stanovi, deca, kao i izbegavanje celodnevne dostupnosti poslu“, kazao je Nikola Veličković, broker nekretnina u kompaniji Knights Frank Serbia. 

Koronavirus je izazvao „brutalne promene u društvu“ i radnim navikama koje teško mogu da se vrate na staro, opcenio je Hjubert Abt, generalni direktor u „New Work & workcloud24“.

On je ipak napomeno da se hibridne radne politike razilikuju u industrijama, pa su na primer IT kompanije u mogućnosti da budu tri do četri dana u hibridnom režimu, što nije slučaj sa drugim sektorima.

Rad od kuće takođe nije podjednako uticao na sve industrije. Jedni kažu da je rad od kuće uitcao na produktivnost radnika, dok se drugi ne slažu.

„Zaposlenima u radnom prostoru moraju ponuditi razni saržaji, a pored njega bitan je i kvalitet prostora i postojanje fleksiblnosti u opremanju radnog prostora… (Odnosno) da se obezbedi i deo gde koji pruža drugačiju radnu atmosferu, kao što su prostorije za odmor ili kratke pauze“, naveo je Abt.

Učesnici panela su se složili da je svim zaposlenima lakše kada se sastanci održavaju uživo, umesto preko video platformi kao što je Zum, ali da to predstavlja olakšanje jer skraćuju putovanja.  

„U prethodnom periodu videli smo razne modele (radnog) režima i, ono što je najvažnije, da smo fleksiblini. Ako hoćemo da imamo sastanke, moramo uskladiti naše biznis modele i strategije (sa trenutnom situacijom), moramo biti fleksiblni i i da razmotriti sve opcije radnih režima. Na početku pandemije svima je najveći izazov bio, čini mi se, rad od kuće i prelazak na onlajn režim“ rekla je Katarina Gajić, direktorka za dizajn i konstrukcije u Delta Real Estate. 

Ona je navela da su po izbijanju krize bili „preplašeni“, ali da su se posle par meseci „pomirli sa situacijom“.

„Mi smo društvena bića i moramo se viđati jedni sa drugima. Teško je predviđati, ali smatram da će ovako biti i u budućnosti“, kazala je Grujić. 

Na pitanje moderatorke koliko radnih dana u Evropi zaposleni treba da provode u kancelariji i ko odlučuje o tome, ona je navela da to zavisi od kompanije i njenih standarda, kao i od radnog vremena kompanija.

„Mi smo uradili istraživanje u okviru Delte i videli smo da su naši zaposleni voljni da se vrate u kancelarije, ne svaki dan, ali u hibridnom režimu… Teško da kod kuće imamo uslove za rad (dobre kao u) kancelariji. Svi bi voleli da se barem sa vremena na vreme vrate u u kancelariju„, zaključila je ona.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.