Svet

13.12.2021. 10:47

Reuters, NBC, Balkangreenenergynews

Autor: Nova Ekonomija

Najveće automobilske kompanije ne žele litijum iz Srbije?

Vodeći proizvođači automobila u svetu Folksvagen, Stelantis i Dženeral Motors, najavile su da će koristiti litijum iz geotermalnih voda za proizvodnju baterija za svoja električna vozila. Navodi se da ta metoda ima mnogo manji uticaj na životn...

Foto: Pixabay

Svet

13.12.2021. 10:47

Vodeći proizvođači automobila u svetu Folksvagen, Stelantis i Dženeral Motors, najavile su da će koristiti litijum iz geotermalnih voda za proizvodnju baterija za svoja električna vozila. Navodi se da ta metoda ima mnogo manji uticaj na životnu sredinu u poređenju sa litijumom koji se dobija iz slanih pustinja i rudnika kakav kompanija Rio Tinto planira da otvori u Srbiji.

Kako je saopšteno, Folksvagen će kupiti između 34.000 i 42.000 tona, a Stelantis između 81.000 i 99.000 tona u toku trajanja ugovora. Ugovori su potpisani prošle nedelje, a litijum neće biti iz Srbije

Tehnologije za ekstrakciju litijuma iz geotermalnih voda su još u fazi razvoja, ali obavezujući ugovori o isporukama od 2026. godine koje su potpisali Folksvagen, Stelantis i Dženeral Motors (GM) potvrđuju da su veoma blizu da postanu ekonomski isplative, prenosi Balkangreenenergynews.

Proizvođači automobila naglašavaju da je reč o metodama koje su održive, nisu štetne za životnu sredinu i ne izazivaju emisije ugljen-dioksida. Oni ističu i da je reč o domaćoj proizvodnji tog metala, jer se litijum najviše proizvodi u Kini, a nalazišta rude iz koje se on dobija su u dalekim slanim pustinjama Južne Amerike i rudnicima Australije.

Vlasnik kragujevačkog Fijata sklopio sporazum sa dobavljačem litijuma

Anglo-australijska kompanija Rio Tinto u Srbiji namerava da otvori rudnik jadarita i da proizvodi litijum, ali se tome protivi veliki broj građana i stručna javnost u našoj zemlji. Zbog donošenja zakona koji bi trebalo da olakšaju sprovođenje tog projekta građani su već u dva navrata blokirali puteve širom Srbije.

Folksvagen i Stelantis, inače vlasnik kragujevačkog Fiata potpisali su ugovore sa nemačkom firmom Vulcan Energy Resources, a Dženeral Motors sa američkom Controlled Thermal Resources. Nemačka i Sjedinjene Države inače, kako se dodaje, prednjače u razvoju novih tehnologija. Te tehnologije su inače povezane sa proizvodnjom električne energije u geotermalnim elektranama čime se smanjuju troškovi.

Spajaju se Fijat i Pežo

Folksvagen je saoštio da Vulcan Energy Resources razvija projekat za proizvodnju litijuma bez emisija CO2 u dolini Gornje Rajne koristeći lokalne i litijumom bogate geotermalne vode. Taj proces ne zahteva fosilna goriva ili bazene za isparavanje, kao u slanim pustinjama u Južnoj Americi.

Stelantis je, takođe, naveo da projekat kompanije Vulkan koristi geotermalnu energiju za proizvodnju litijum hidroksida za baterije bez upotrebe fosilnih goriva i sa minimalnom upotrebom vode, čime se smanjuju emisije CO2 u lancu snabdevanja metalima za proizvodnju baterija.

Sredinom godine i američki automobilski gigant Dženeral Motors (GM) odlučio je da podrži sličan projekat proizvodnje litijuma u Kaliforniji, na slanom jezeru Salton, na jugu te američke države. Jezero kako se navodi ima potencijal od 600.000 tona litijuma godišnje, što je količina koja premašuje trenutnu potrošnju u celoj SAD.

Litijum će se tim metodama dobijati kroz direktnu ekstrakciju sa manjim uticajem na okolinu, bez jalovine i sa nižim emisijama CO2 u poređenju sa tradicionalnim procesima, koji se primenjuju u rudnicima ili slanim pustinjama.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.