Svet

19.02.2014. 00:08

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Najveći evropski autoklub nameštao ankete o omiljenim kolima

Svet

19.02.2014. 00:08

Nemački autoklub Algemajne Dojče Automobil klub falsifikovao je razultate anketa o omiljenom nemačkom automobilu još od 2009. godine.

Do sada je priznao da je manipulisao samo rezultatima ankete za poslednju godinu, preneli su svetski mediji.

Najveći autoklub u Evropi je u saopštenju za medije priznao da je od 2009. godine povećavao broj glasova koji su stigli za godišnju anketu Žuti anđeo za omiljeni nemački automobil. Tako je menjao redosled nekih marki automobila.

Zaposleni u ADAC-u, odogovorni za objavljivanje ankete, na taj način su činili da rezultati budu raznovrsniji i da ne dominira samo jedan brend.

Kompanije BMW, Folksvagen i Dajmler već su objavile da će, zbog falsifikovanja rezultata, ove sedmice vratiti ADAC-u sve dobijene Žute anđele, ali i druge nagrade autokluba. Te tri kompanije su osvojile ukupno 40 Žutih anđela, ali već ranije su mogle da čuju da je zbog falsifikovanja rezultata, nagrada bezvredna. 

Afera je pukla polovinom januara, kada je rukovodstvo autokluba priznalo da je direktor za komunikacije Mihael Ramšteter manipulisao prošlogodišnjim rezultatima ankete. Povećanjem broja glasova hteo je da poveća njihov prestiž. 

Ramšteter je po otkivanju prevare dao ostavku, a prošle nedelje je sa funkcije otišao i predsednik autokluba Peter Majer. Sada je unutrašnja kontrola ADAC-a pokazala da se falsifikovanje nije odnosilo samo na prošlogodišnju anketu. 

ADAC-u su takođe naškodile vesti o tome da je rukovodstvo autokluba koristilo u privatne svrhe prevozna sredstva ADAC-a za spašavanje iz vazduha. Majer je, navodno, išao helikopterom za spašavanje na službene puteve i kući, a jedna od zaposlenih je tražila da avion ADAC-a odveze na odmor u Egipat njenog sina, koji je propustio komercijalni let. 

Mnogobrojni nemački vozači su zbog afere odlučili da istupe iz ADAC-a. 

Korist od ove situacije najviše ima treći po veličini nemački autoklub ACE kome se, od otkrivanja afere, priključuje oko hiljadu novih članova nedeljno. 

ADAC ima 19 miliona članova i najveći je autoklub u Evropi. Pruža pomoć vozačima, i daje procene najrazličitije opreme, od dečjih auotosedišta do guma.

ADAC-u su takođe naškodile vesti o tome da je rukovodstvo autokluba koristilo u privatne svrhe prevozna sredstva ADAC-a za spašavanje iz vazduha. Majer je, navodno, išao helikopterom za spašavanje na službene puteve i kući, a jedna od zaposlenih je tražila da avion ADAC-a odveze na odmor u Egipat njenog sina, koji je propustio komercijalni let.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. pa sta. Ja imam upaljac CIA, a mrzim Ameriku. Svi koji mrze, pa cak i ja treba da su u zatvoru. Cija je to inicijativa koja se krije iza mladih, a onda kukaju kako su dobili batine. Da su ih bili roditelji na vreme bili bi uzorni. Ovako, svaki djavo dodje po njih.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.