Kako bi smanjila emisiju ugljen-dioksida, najjača ekonomija Evrope planira da do 2030. obustavi prodaju automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Da bi Nemačka ispunila ranije postavljeni cilj, a to je da do sredine 21. veka smanji CO2 emisiju za 80-95%, potrebno je drastično redukovati zagađenje prouzrokovano drumskim saobraćajem, kaže zamenik ministra ekonomije te zemlje, Rajner Bake.
„Činjenica je da od 1990. uopšte nismo smanjili emisiju ugljen-dioksida u oblasti saobraćaja. Možda trenutno nemamo adekvatno rešenje za redukovanje emisije za koju su odgovorna teretna vozila, ali imamo odgovor na zagađenje kada je reč o putničkim automobilima“, tvrdi Bake.
U Nemačkoj smatraju da se značajni rezultati mogu postići uvođenjem u saobraćaj većeg broja električnih automobila, što bi doprinelo da se emisija CO2 do 2020. smanji za 40%, u poređenju sa nivoom iz 1990. godine.
Vlada Angele Merkel u aprilu je najavila da će subvencionisati kupovinu elektromobila sa 4.000 evra, dok će stimulacija za nabavku Plug-in hibridnih vozila – koja imaju manju emisiju CO2 od konvencionalnih benzinskih i dizel automobila i mogu da se na kraćim relacijama voze samo na struju – iznositi 3.000 evra.
Norveška je uz pomoć sličnih mera uspela da postane lider po broju električnih automobila na putevima, u odnosu na broj stanovnika.
Nemačko Ministarstvo za zaštitu okoline procenjuje da će program subvencija doprineti da u naredne 4 godine žitelji te zemlje kupe 500.000 novih elektromobila. Zajedno sa hibridima, ovaj broj popeo bi se na milion vozila.
Očekuje se da će udeo automobila sa nultom emisijom na tržištu Nemačke 2025. iznositi 8%, u odnosu na današnjih preskromnih 0,6%, dok bi do 2030. broj električnih i hibridnih vozila na putevima trebalo da iznosi 6 miliona.
Trenutno je u Nemačkoj registrovano samo 130.000 hibrida i 25.000 elektromobila, u odnosu na čak 30 miliona benzinaca i 14,5 miliona dizelaša.
Uvek će ostati SINDIKAT
bez obzira na vlasnike i sponzore