Nemačko udruženje autobuskih prevoznika (BDO) saopštilo je da će do 2030. godine toj zemlji nedostajati 87.000 vozača autobusa.
Kako se podseća, ranije su te prognoze bile oko 76.000 nedostajućih vozača autobusa u najjačoj evropskoj privredi do 2030. godine
Prema istraživanju te organizacije, autobuskim prevoznicima u Nemačkoj trenutno nedostaje oko 7.800 ljudi, a mogući rast njihovih zarada na mesečnom nivou trenutno je oko 500 evra, što je kako prenosi portal Poslovni.hr, jedan od zahteva sindikata vozača u toj zemlji.
„Kao deo zaokreta u oblasti prevoza, moramo biti spremni na situaciju u kojoj će se udvostručiti broj putnika“, rekao je predstavnik organizacije BDO, Patrik Oršulko.
Plate vozača autobusa u Nemačkoj se razlikuju zavisno od pokrajine, poreskog razreda koji se plaća, kao i od dužine radnog staža.
U nemačkoj saveznoj pokrajini Baden-Virtemberg, vozač autobusa može da računa na najveća mesečna primanja od oko 3.122 evra.
Najnižu platu ima vozač autobusa u Saskoj sa prosečnim bruto mesečnim primanjima od 2.736 evra.
Prema informacijama sa nemačkih portala koji su sprecijalizovnai da prate zarade, vozač autobusa ima mesečnu bruto platu od 2.535 eura. Dakle, satnica je oko 15 evra, a prosečni godišnji prihod 30.428 evra.
Tokom pandemije korona virusa, kako se podseća, mnoge kompanije koje posluju u ovoj oblasti, morale su da pređu na skraćeno radno vreme, jer putovanja autobusima na duže relacije, nisu bila moguća.
Mnogi vozači su zbog toga napustili svoje poslove i pogoršali ionako hroničan nedostatak radne snage.
Kako bi se situacija popravila, udruženje BDO poziva na pojednostavljenje propisa i smanjenje birokratije prilikom obuke vozača autobusa.
U Nemačkoj je obuka podijeljena u dva dela, sa jedne strane, budući vozači moraju da imaju vozačku dozvolu za autobus.
Sa druge strane, moraju da završe takozvanu stručnu obuku za vozača koja im omogućava da rade u oblasti prevoza putnika.
Zbog toga, BDO zahteva da se te dve obuke kombinuju, pa bi vozači autobusa nakon teorije i praktičnog ispita bili bi spremni za rada.
Srbija već duže godina ima problem upravo zbog odlaska vozača na rad u Nemačku, ali i pored toga njihove zarade i dalje nisu ni blizu onim koje se isplaćuju u toj zemlji.
Da je taj problem aktuelan i u Srbiji pokazao je i nedavni dolazak vozača iz Šri Lanke u Beograd, koji već rade u javnom prevozu u prestonici.
Srbiji potrebni vozači, a oni beže u inostranstvo