Vesti iz sveta

12.11.2021. 12:43

The Verge

Autor: Nova Ekonomija

Nestašica čipova negativno utiče na gejming industriju

Globalni nedostatak čipova imao je ogroman uticaj na čitavu industriju tehnologije tokom proteklih godinu dana, ali brojne vesti o hardveru za igrice tokom prethodne nedelje predviđaju da u skorije vreme neće biti poboljšanja. Velike i mal...

Foto: Pixabay

Globalni nedostatak čipova imao je ogroman uticaj na skoro sve grane privrede tokom proteklih godinu dana, a brojne vesti tokom prethodne nedelje ukazuju da se situacija neće poboljšati u skorijoj budućnosti. Velike i male kompanije će osećati posledice nestašice čipova tokom sledeće godine, a nestašice se neće ticati samo Sonijevih i Majkrosoftovih konzole, navodi The Verge.

Nintendo svič (Nintendo Switch) je prva „žrtva“ nestašica u gejming industriji, jer je matična kompanija za 1,5 miliona smanjila procenu prodatih uređaja u tekućoj fiskalnoj godini.

Zbog efekata globalne nestašice poluprovodnika, navodi predsednik kompanije Nintendo Šuntaro Furukava, nije bilo značajnog poboljšanja situacije od početka fiskalne godine (koja počinje u aprilu). 

„Kompanija procenjuje alternativne komponente i preispituje svoje dizajnove“, dodaje Ko Šiota, generalni menadžer Nintendovog odeljenja za razvoj tehnologije. 

Plasiranje Valvovog (Valve) Steam Deck računara za igrice je odloženo dva meseca, sa decembra na februar. 

„Dali smo sve od sebe da zaobiđemo probleme vezane za globalni lanac snabdevanja, ali zbog nedostatka materijala, komponente ne stižu do naših proizvodnih pogona na vreme kako bismo ispunili naše početne datume lansiranja“, objavio je Valv na svom blogu. 

I pre ove najave, u Valvu su predviđali da će snabdevanje Steam Deck-om biti ograničeno, jer je procenjena dostupnost porudžbina spala na početak 2022. godine vrlo brzo nakon što su početne rezervacije objavljene.

Soni (Sony) navodno očekuje da će proizvesti manje Play Station-a 5 (PS5), navodi Bloomberg. Kompanija je prvobitno predviđala da bi mogla da napravi 16 miliona konzola u tekućoj fiskalnoj godini, ali sada planira da napravi oko 15 miliona. 

PS5 je bilo neverovatno teško pronaći otkako je lansiran u novembru 2020. godine i verovatno neće postati lakše: proizvodni partneri kompanije Soni rekli su za Bloomberg da će biti teško ostvariti Sonijev cilj od 22,6 miliona prodaje PS5 u narednoj fiskalnoj godini.

Lansiranje Panikove (Panic) Playdate video konzole je pomereno sa kraja 2021. na početak 2022. godine. Dok je kašnjenje početnih jedinica bilo uzrokovano neispravnim baterijama, nabavljanje komponenti za buduće Playdate predstavlja izazov kako navodi ova kompanija.

Trenutni Playdate-ov softver, na primer, nije dostupan već dve godine, što je primoralo kompaniju da redizajnira glavnu ploču sa jednostavnijim softverom za Playdate napravljene kasnije u 2022. Panik upozorava da „postoji nestašica niza drugih delova“.

Šef Majkrosoftovog Iksboksa (Xbox) Fil Spenser naveo je da su ovo samo neke nedavne promene za koje znaju i da bi iza kulisa moglo biti drugih problema i kašnjenja kojih nisu svesni i upozorio je na tekuće nestašice u septembru, rekavši da će problemi sa snabdevanjem Iksboksa potrajati do 2022. godine. 

Problem ide dalje od proizvođača hardvera za igre, pri čemu Intel kaže da bi nedostatak čipova mogao da potraje najmanje do 2023. godine, a Epl (Apple), koji je poznat po majstorstvu u svom lancu snabdevanja, izgubio je šest milijardi dolara u poslednjem kvartalu zbog ograničenja.

Uprkos tome, još uvek možete dobiti mnoge Apple proizvode do Božića ako ih sada naručite sa veb lokacije kompanije, ali to nije toliko sigurno za većinu hardvera za igre.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.