Vesti iz sveta

14.12.2023. 09:13

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Netflix objavio prvi detaljan izveštaj o gledanosti filmova i serija

Prikaz podataka o gledanosti hiljada filmova i serija predstavlja važan korak za Netflix u povećanju transparentnosti

Foto: Pixabay

Netflix, najveća striming platforma na svetu, je po prvi put objavio detaljan izveštaj o gledanosti koji obuhvata podatke o hiljadama filmova i serija. Ovaj potez dolazi kao odgovor na dugogodišnje kritike vezane za manjak transparentnosti u kompaniji, koje su posebno došle do izražaja tokom ovogodišnjih štrajkova u Holivudu.

„Izveštaj o gledanosti Netflixa: Šta smo gledali“ sadrži podatke o 18.000 naslova, što predstavlja 99% sveg sadržaja koji se gleda na platformi, beležeći skoro 100 milijardi sati gledanja.

Iako je Netflix još od 2021. godine objavljivao nedeljne liste deset najgledanijih filmova i TV serija, ovo je prvi put da je kompanija objavila podatke o gledanosti skoro svih sadržaja u sopstvenoj biblioteci.

Ted Sarandos, kodirektor Netflixa, izjavio je da je nedostatak transparentnih podataka o gledanosti stvorio „atmosferu nepoverenja među producentima, kreatorima i novinarima“ oko toga šta se zapravo dešava.

Značajno je napomenuti i da novi ugovor udruženja Writers Guild of America, koji okuplja scenariste, zahteva od striming servisa da pružaju podatke o učinku emisija.

Na pitanje o tajmingu objavljivanja izveštaja, koji je usledio ubrzo nakon završetka štrajkova pisaca i glumaca u Holivudu, Sarandos je odgovorio da je ovo deo „kontinuuma koji traje već nekoliko godina“ i da nije „pokrenut zbog nečeg drugog“.

Prema izjavi Netflixa koja prati izveštaj, „preko 60 odsto Netflix naslova objavljenih između januara i juna 2023. godine našlo se na nedeljnim listama Top 10, piše Axios. Iako je ovaj izveštaj širi po obimu, trendovi koji su u njemu prikazani vrlo su slični onima na Top 10 listama“.

Kada govorimo o brojevima, akcioni triler „The Mother“ sa Dženifer Lopez u glavnoj ulozi bio je najgledaniji film u prvih šest meseci ove godine, sa 249,9 miliona sati gledanja.

Prema izveštaju, najgledanije TV serije na Netflixu od januara do juna 2023. godine bile su:

  1. „The Night Agent“: Sezona 1 (812,1 milion sati gledanja).
  2. „Ginny & Georgia“: Sezona 2 (665,1 milion sati gledanja).
  3. „The Glory“: Sezona 1 (skoro 622,8 miliona sati gledanja).
  4. „Wednesday“: Sezona 1 (507,7 miliona sati gledanja).
  5. „Queen Charlotte: A Bridgerton Story“ (503 miliona sati gledanja).
  6. „You“: Sezona 4 (440,6 miliona sati gledanja).
  7. „La Reina del Sur“: Sezona 3 (429,6 miliona sati gledanja).
  8. „Outer Banks“: Sezona 3 (402,5 miliona sati gledanja).
  9. „Ginny & Georgia“: Sezona 1 (302,1 milion sati gledanja).
  10. „FUBAR“: Sezona 1 (266,2 miliona sati gledanja).

Ovaj korak Netflixa predstavlja značajan napredak u pravcu veće otvorenosti i transparentnosti, što bi moglo imati pozitivan uticaj na odnose sa kreatorima sadržaja, kao i na dalji razvoj striming industrije u celini.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.