Svet

24.12.2014. 09:57

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Njujork zbog saobraćajnih gužvi uvodi vazdušne tramvaje?

Svet

24.12.2014. 09:57

Kako bi rasteretili saobraćaj, vlasti Njujorka razmatraju mogućnost izgradnje vazdušnog tramvaja kojim bi se od Bruklina do Menhetna stizalo za nekoliko minuta.
Njujorčanima je sve teže da se prevezu do posla i natrag. Svakog dana na desetine hiljada ljudi putuje iz Bruklina na Menhetn pretrpanom pozdemnom železnicom ili ferijem ili kolima u dugim kolonama preko mostova koji spajaju najčuvenije ostrvo na svetu sa ostatkom grada.
Ovaj saobraćajni kolaps mogao bi da se izbegne postavljanjem žičare, smatra građevinski preduzimač Danijel Livaj. 
Naime, svega jedna linija metroa, na kojoj u jutarnjim časovima vlada gotovo opsadno stanje, opslužuje veoma popularne četvrti Vilijamsburg i Grinpoint. 
Probijanje novog tunela ili izgradnja novog mosta bili bi previše skupi, dok bi postavljanje ultramoderne žičare, poput onih koje postoje u mnogim delovima Evrope, bilo daleko ekonomičnije. 
Žičara bi mogla da preveze do 5.000 osoba na sat, a putovanje iznad reke Ist river bi trejalo svega četiri minute. 
„Smatram da je to najbolje rešenje i zalagaću se da se taj projekat ostvari“, objasnio je Livaj za AFP, dodajući da bi Njujorčani mogli da se voze vazdušnim tramvajem već od 2018. ili najkasnije 2020. 
Pre nego što projekat bude usvojen na nivou grada treba da dobije „zeleno svetlo“ od vojske budući da inženjerski korpus američke vojske kontroliše plovne reke SAD.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.