Svet

27.10.2016. 15:06

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Nokia pomoću Alkatela izlazi iz krize

Svet

27.10.2016. 15:06

Finski proizvođač telekomunikacione opreme Nokia objavio je da je smanjio gubitke.

Međutim, Nokia je i dalje u minusu u trećem tromesečju nakon preuzimanja bivše rivalske kompanije francusko-američkog Alkatel-Lusena.

Nekadašnji svetski broj dva u proizvodnji mobilnih telefona, koji se okrenuo proizvodnji telekomunikacione opreme, prijavio je neto gubitak od 125 miliona evra u trećem tromesečju posle gubitka od 665 miliona evra iz prethodnog kvartala, prenosi agencija Frans pres. 

Zahvaljujući preuzimanju Alkatel-Lusena, neto prodaja kompanije je porasla za gotovo 94 odsto, na 5,89 milijardi evra sa 3,04 milijarde evra koliko je sama Nokia ostvarila pre godinu dana. 

Nokia je, takođe, saopštila da će jedan od ključnih članova upravnog odbora, finansijski direktor Timo Ihamutila, napustiti kompaniju kako bi preuzeo sličnu poziciju u švajcarsko-švedskoj inženjerskoj kompaniji ABB u Švajcarskoj. 

Ihamutila je bio jedini Finac u odboru Nokije, čije je sedište u Finskoj, a na njegovo mesto će doći drugi Finac, Kristijan Pulola, koji je do sada bio korporativni kontrolor u Nokiji. 

Nokia je u periodu od 1998. do 2011. godine bila jedan od vodećih svetskih proizvođača telefona, ali je nakon toga prešla u ruke južnokorejskog Samsunga pošto nije uspela da odgovori na ubrzani razvoj tržišta smartfona. 

Posle prodaje svog odeljenja za mobilne uređaje američkom Majkrosoftu u 2014. godini, Nokija je u aprilu 2015. godine zaključila ugovor o preuzimanju Alkatel-Lusena.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.