Zakonodavstvo EU o pravima putnika u vazdušnom saobraćaju treba da se revidira kako bi se obezbedilo rešenje koje osigurava da putnici koji lete različitim avio-kompanijama ili moraju da promene svoje letove ne naiđu na zbunjujuća i nedosledna pravila u vezi sa naknadama za ručni prtljag, saopštio je Evropski parlament.
Nova rezolucija takođe predlaže ukidanje doplate, a predlog koji se stavlja na glasanje ističe potrebu da se definišu odgovarajuće dimenzije i težina na prtljag, piše Bizlife.
Kako se navodi u tekstu, različita pravila o ručnom prtljagu među avio-kompanijama mogu biti nezgodna za putnike, posebno one sa povezujućim letovima. To povećava šansu za neočekivane naknade na ukrcavanju.
EU je pozvala avio-kompanije da pruže jasne informacije o dodatnim naknadama, kao što su naknade za izbor sedišta.
„Usklađivanje zahteva na nivou EU o veličini, težini i vrsti ručnog i čekiranog prtljaga za sve avio-kompanije koje posluju u Evropskoj uniji poboljšalo bi transparentnost i zaštitu potrošača za sve one koju putuju avionom“, navodi se u predlogu rezolucije.
Pored toga, EU je pozvala države da sprovedu presudu u vezi sa ručnim prtljagom koju je doneo Evropski sud pravde 2014. godine kada je utvrđeno da ne bi trebalo da podleže dodatnim taksama, pod uslovom da je ručni prtljag razumnih ograničenja težine i veličine i usklađen sa relevantnim bezbednosnim propisima.
Značajan profit aviokompanije, posebno one niskotarifne, ostvaruju kroz pomoćne usluge kao što su ručni prtljag ili čekirane torbe, željena sedišta, obroci tokom leta i dodatne usluge koje se mogu obaviti u vezi sa rezervacijiom leta.
Irska niskotarifna kompanija Ryanair se usprotivila predlogu EU, a izvršni direktor Edi Vilson je rekao da je uveren da Evropska komisija neće zaista primeniti novo pravilo i da je kompnijama dozvoljeno da određuje cene svojih proizvoda.
„Imamo slobodu da određujemo cene. U avionu nema dovoljno prostora da svako nosi ručni kofer i još jedan ispod svog sedišta, pa ga ograničavamo tako da oni koji žele da imaju pogodnost da nose dodatnu torbu to doplate. U međuvremenu, svako može da unese na avion torbu koja stane ispod sedišta“, rekao je on u intervjuu, prenosi Bizlife.
Član 97. Zakona o vazdušnom saobraćaju navodi da prevoz prtljaga mora biti uračunat besplatno u cenu karte. Problem je, kako piše portal, u tome što ovaj ručni prtljag ima ograničenje težine i zapremine koje postavlja svaka aviokompanija.
„Ni Evropska komisija ni Parlament ne mogu da povećaju raspoloživi prostor za prtljag u avionu, pa neće svi putnici moći da ponesu kofer. Zato postoje cene. To je isto kao i u svakom drugom poslu, ako u hotelu želite sobu prve klase, plaćate više“, zaključio je Vilson.
Italija nakon poreza na ekstraprofit banaka predlaže da se ograniče i cene letova