Svet

08.02.2016. 10:48

Business Insider

Autor: Nova Ekonomija

On je kralj Ubera i zaradio je 90.000 dolara za šest meseci!

Svet

08.02.2016. 10:48

U prvom mesecu kada je Džozef Zijai, Uber vozač, zaradio više od 20.000 dolara, imao je samo jednu vožnju.
Ne, nije vozio neku mušteriju preko cele Amerike. Celu sumu zaradio je preko posredničkih bonusa, koje vozač dobija kada dovede druge vozače u Uber.
Zijai je u poslednjih šest meseci zaradio 90.000 dolara uz veoma mali broj sopstvenih vožnji.
On kaže da je sve počelo sa povredom noge koja ga je sprečila da neko vreme vozi. 
„Ispostavilo se da je to sreća u nesreći“, kaže Zijai.
Njega je, kako kaže, inspirisala jedna ranija priča o tome kako je izvesni Blejk Džereds zaradio 50.000 dolara na ovaj način.
Zijai je smatrao da može da bude još uspešniji. Uber, naime, ima sistem nagrađivanja vozača za svakog novog kolegu kojeg dovedu u kompaniju i koji ostvari određeni broj vožnji. Samo jedan bonus može vredeti i po nekoliko stotina dolara.
Dok je bio sprečen da vozi, Zijai je odlučio da se fokusira na posredničke bonuse umesto na vožnju. Čak je svoj auto pretvorio na svojevrsnu kancelariju na točkovima.
Pomenuti Blejk Džered je suspendovan jer je svoj posrednički kod objavljivao na popularnom sajtu Reddit. Uber zabranjuje objavljivanje kodova na forumima, sajtovima za grupne kupovine i sličnima. Zato je Zijai shvatio da sa potencijalnim novim vozačima mora da nađe direktniji kontakt.
Uspeo je da u Uberovom sistemu aktivira oko 200 novih ljudi. Kontaktirao ih je preko prijatelja, prijatelja prijatelja, sistemom „od usta do usta“ i preko društvenih mreža, a naročito preko Snepčeta (SnapChat). 
Zbog svega ovoga, brojni mediji su ga nazvali „Kraljem Ubera“.

Kako je uspeo?

Zijai je najpre dosta vremena potrošio da utvrdi koje oblasti nose najvrednije bonuse. Gradovi kojima su vozači potrebniji nude i veće nagrade za svaku osobu koju vozač dovede u mrežu.
Kada je Zijai pronašao najbolje oblasti, počeo je da kontaktira ljude i onlajn i oflajn, zavisno od udaljenosti. Primera radi, iako živi u Los Anđelesu, umeo je da ode čak do San Dijega ili San Franciska u potrazi za novim vozačima.
Kada bi pronašao nekog zainteresovanog, sproveo bi ozbiljan intervju, od osnovnih pitanja do provere profesionalnog „bekgraunda“ i automobila. 
„To je najvažniji deo. Morate biti spremni i da ispratite novog vozača, da im u prvom periodu pomognete ako zatreba“, kaže Zijai.
Prema njegovim rečima, dobro je upoznao svaku osobu koja je preko njega postala Uber vozač bilo lično ili preko telefona ili FejsTajma (FaceTime), a mnogi od njih su mu postali i prijatelji.
Zijai je otišao toliko daleko da je čak i svoj stan uredio raznim Uber detaljima kako bi video-razgovori sa potencijalnim komentarima bili što uverljiviji i zanimljiviji. 
„Svoj stan sam počeo da zovem Ubervil“, kaže Zijai i dodaje da mu je to pomoglo da, kada radi od kuće, ostane disciplinovan i motivisan.
Ipak, ovaj vozač nije baš tako usamljen u svom uspehu. Mnogi su, naime, sledili njegov primer i počeli takođe da ostvaruju značajne zarade od Ubera bez vožnje.
Zijai, međutim, kaže da na Googleu često viđa da njegovi „konkurenti“ daju kodove koji su već istekli. Kada se to desi, vozači su frustrirani jer dobijaju manje bonuse nego što su očekivali. Zijaiju to, pak, ne može da se desi jer on konstantno vrši sva neophodna istraživanja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.