Onlajn kupovina tokom sezone rasprodaja poznatijih kao „Crni petak“ povećala se za 22 odsto i dostigla rekordnih 9 milijardi dolara u SAD, kako je pandemija naterala ljude da kupuju preko interneta i izbegnu pretrpane prodavnice i tržne centre, pokazuju podaci Adobe Analytics koje prenosi CNBC.
Adobe je analizirao transakcije na veb lokacijama od 80 od 100 najboljih američkih maloprodaja.
Suprotno tome, prema preliminarnim podacima kompanije Sensormatic Solutions, promet u prodavnicama na Crni petak opao je za 52,1 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Usled pandemije, rekordni broj potrošača odlučio se za onlajn kupovinu, a trgovci su to podsticali raznim onlajn popustima.
Centri za kontrolu i prevenciju bolesti takođe su preporučili Amerikancima da kupuju putem interneta dan nakon Dana zahvalnosti.
Na Crni petak, Adobe je otkrio da su potrošači u proseku potrošili 6,3 miliona dolara po minuti ili 27,50 dolara po osobi u proseku. Potrošnja na pametne telefone porasla je 25,3 odsto i dostigla je 3,6 milijardi dolara, što predstavlja 40 odsto ukupne potrošnje onlajn trgovine.
To čini Crni petak 2020. godine drugim najvećim danom onlajn potrošnje u istoriji u SAD-a iza Sajber ponedeljka (Cyber Monday) prošle godine, rekao je Adobe.
Sajber ponedeljak obeležava se danas i očekuje se da će postati najveći dan onlajn prodaje ikada, sa potrošnjom koja iznosi između 10,8 i 12,7 milijardi dolara, što bi predstavljalo rast od 15 do 35 odsto u odnosu na godinu ranije.