Vesti iz sveta

31.08.2023. 15:42

Bloomberg

Autor: Čedomir Savković

Open AI samo ove godine očekuje milijardu dolara prihoda od ChatGPT-a

Foto: Pixabay

OpenAI, startap koji je lansirao trenutno najpopularniju  veštačku inteligenciju ChatGPT, prema nezvaničnim podacima od nje prihoduje oko 80 miliona dolara mesečno. Ako se taj trend nastavi, ukupni godišnji prihod od tog velikog jezičkog modela (large language model, LLM) bi mogla da bude milijardu dolara.

Kako je preneo Bloomberg, OpenAI je uložio oko 540 miliona dolara u 2022. godini razvijajući programe GPT-4 i ChatGPT.

OpenAI se smatra jednom od nekoliko kompanija na čelu takozvane „generativne“ veštačke inteligencije (artificial intelligence, AI), koja može da kreira sadržaje – od video zapisa do pisanja poezije – uz pomoć jednostavnih komandi korisnika.

Od kada je u novembru prošle godine predstavljen program ChatGPT, OpenAI je svoj proizvod iznajmljivao raznim kompanijama, koje se navedenu tehnologiju integrisali u svoje poslovanje i proizvode.

Novi profesor računarstva na Harvardu je – četbot

Ovog meseca je lansirala korporativnu verziju ChatGPT-a, sa dodatnim funkcijama i zaštitama privatnosti, što je najznačajniji potez za privlačenje šire klijentele i povećanje prihoda.

Uvođenje ChatGPT Enterprise-a je korak napred u planovima Open AI da zaradi novac od svog četbota (chat bot, softverska aplikacija ili interfejs koja imitira ljudski razgovor kroz tekstualne ili glasovne poruke), koji je izuzetno popularan, ali i veoma skup za „obične“ potrošače.

Kako da pobegnete iz zatvora? Slobodno pitajte četbota

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.