Prema prognozi kompanije za analizu i istraživanje tržišta Insider Intelligence američke kompanije će na reklame koje plasiraju influenseri potrošiti više tri milijarde dolara. Ipak, potrošnja na oglase koje kompanije za svoje proizvode objavljuju na društvenim mrežama i dalje je daleko veča jer dostiže 58,66 milijardi dolara.
Potrošnja na influensere, ljude koji na društvenim mrežama promovišu razne proizvode i usluge, 2020. godine bila je nešto skromnija i iznosila je 14,4 odsto, jer je pandemija opteretila budžete mnogih kompanija.
Ipak, Insider Inteligence očekuje da će potrošnja ove godine porasti za 33,6 odsto i da će dostići 3,69 milijardi dolara.
„Kada je počela pandemija, mnogi trgovci su privremeno stopiralisvoje marketing kampanje sa influenserima. Kasnije su se ubrzali novi trendovi, reklame kroz kratke video snimke i trgovinu na društvenim mrežama, pa su stručnjaci za marketing odlučili da više troše na influensere, jer tako lakše stižu do šireg kruga publike“, kaže Džasmin Enberg, predstavnica kompanije Insider Intelligence.
Povratak putovanjima, kako seobjašnjava, predstavlja još jedan ključni element ovogodišnjeg snažnog rasta potrošnje na influensere, jer kompanije ulažu velika sredstva u njihovu promociju.
„Ograničavanje putovanja i mere socijalnog distanciranja omeli su influensere koji su promovisali putovanja, pa su se mnog od njih preorijentisali na saradnju sa raznim brendovima u oblastima poput finansija i prodaje robe široke potrošnje“, napominje Enberg.
Influenseri se po definiciji Insider Intelligence plaćaju za svoj nastup na društvenim mrežama i drugim platformama gde kompanijama mogu da nađu nove klijente.
U rast potrošnje u ovoj oblasti marketinga podrazumevaju isključivo novčano plaćanje influensera.
Frilenseri i jutjuberi: Priznaju ih tinejdžeri i država, ali samo kad treba da se plati porezŠTA PODSTIČE VEĆA ULAGANJA?
Influenseri i usavršavanje brojnih alata za promociju raznih brednova na društvenim mrežama, prema mišljenju Enbergove narednih godina doneće još veća ulaganja u tu vrstu marketinga.
Procenjuje se da je društvena mreža Instagram lider u toj oblasti marketinga i da drži polovinu tržišta, dok se značajan do novca troši i na marketing koji se plasira preko Jutjuba (Youtube) i Fejsbuka. Sa druge strane ulaganja u marketing na Tik Toku su manja, ali brzo rastu.
Kompanije kako se naglašava i dalje troše mnogo manje novca na marketing koji rade influenseri, dok više plaćaju oglašavanje putem društvenih mreža. Ove godine, potrošnja na oglase na društvenim mrežama u SAD trebalo bi da dostigne će 58,66 milijardi dolara.
Ipak, prognoze govore o rastu potrošnje u obe oblasti marketinga, jer se stručnjaci za marketing sve više oslanjaju na promociju putem društvenih mreža.