Svet

25.05.2020. 08:24

CNN

Autor: Nova Ekonomija

Pad rent-a-car industrije utiče i na ostatak ekonomije SAD

Američke kompanije za iznajmljivanje automobila su u dubokim problemima. A to je još jedan udarac za već postojeću borbu sa autoindustrijom, što se odražava znači za proizvođače i kupce automobile.Kompanije za iznajmljivanje ...

Foto: Pixabay

Svet

25.05.2020. 08:24

Američke kompanije za iznajmljivanje automobila su u dubokim problemima. A to je još jedan udarac za već postojeću borbu sa autoindustrijom, što se odražava znači za proizvođače i kupce automobile.

Kompanije za iznajmljivanje automobila su zaslužne za deset ili više odsto prodaja novih automobila u SAD, a procenjeno je da kupuju od 1,7 do 1,9 miliona automobila godišnje.

Rent-a-car firme dobijaju dve trećine prihoda od svojih filijala na aerodromima. Sa padom aviotrasporta od 94 odsto u aprilu i maju, prema podacima ljudi Upravu za brzbednost saobraćaja, daleko je manje ljudi koji iznajmjuju automobile.

A veliki deo ne-aerodromskih poslova dolazi od kupaca koji su učestvovali u saobraćajnoj nesreći, pri čemu tamošnja osiguravajuća društva plaćaju deo ili čitav račun za zakup.

Trenutnim padom broja aktivnih vozača, broj nesreća se toliko smanjio da su osiguravajuće kompanije dobrovoljno vratile više od sedam milijardi dolara premije klijentima.

Rent-a-car ompanija Herc (Hertz), koji je u petak uveče podnela zahtev za bankrot, prethodno je saopštila da ove godine ne namerava više da kupuje automobile.

U aprilu kompanija nije uspela da izvrši isplatu grupi zajmodavaca koji pod lizingom drže većinu njihovih  vozila. Reč je o kompaniji koja iznajmljuje pod robnim markama Hertz, Dollar i Thrifti.

Sada će Hertz i prethodni rivali verovatno prodati stotine hiljada automobila iz svojih filijala, rekao je Zo Rahim, menadžer ekonomskih i industrijskih poslova u Cox Automotive. Rekao je da je teško predvideti koliko će otpuštanja biti u ovoj industriji.

Pad cena polovnih automobila koji bi ovo izazvalo šteti prodaji novih automobila na nekoliko različitih načina.

Pre svega, stvoriće alternativu kupovini novih automobila za neke kupce, koji će u bliskoj budućnosti moći da kupuju novije modele, sa relativno niskom kilometražom, po znatno manjoj ceni od cena novih vozila. 

„Sve više ljudi prati vrednost polovnih vozila (na tržištu)“, rekao je Rahim.

Dok niže cene polovnih automobila mogu biti dobra za ljude koji ih kupuju, za kupce novih automobila to je loša vest, obzirom da može umanjiti vrednost njihovih starih vozila.

Takođe može da poveća troškove lizinga novog vozila, čija cena uključuje proračun vrednosti automobila na kraju zakupa.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.