Globalno tržište oglašavanja smanjiće se ove godine gotovo 12 odsto zbog pandemije, a potpuni oporavak očekuje se tek 2022. godine, pokazuje izveštaj agencije WPP, koji prenosi bankar.me.
Ekonomije širom sveta pogođene su pandemijom, ali će tržište oglašavanja trpeti nešto manje posledice, procenjuje agencija GroupM, deo medijskog giganta WPP-a.
Najveći pad u poslovanju zabeležiće televizijsko oglašavanje, koje posustaje već godinama unazad, i oglašavanje na otvorenom, poput bilborda, budući da su ljudi provodili vreme u zatvorenim prostorima.
Televizijsko oglašavanje trebalo bi da se smanji za 17,6 odsto, a oglašavanje na otvorenom, kada se isključe politički oglasi, za četvrtinu, izračunali su u GroupM-u.
Iako će upotreba digitalnih oglasa opasti za 2,3 odsto ove godine, oni će ipak činiti 52 odsto tržišta oglašavanja, u odnosu na prošlogodišnjih 48 odsto.
Oglašivači više ulažu u digitalne oglase jer su uglavnom jeftinijih od televizijskih, a kampanje je lakše pokrenuti i otkazati.
Oporavak globalnog tržišta oglašavanja trebao bi da počne sledeće godine, uz procenjenu stopu rasta od 8,2 odsto.