Od početka pandemije u Evropi je izgrađeno 2.300 kilometara novih biciklističkih staza, a ukupne investicije u tu infrastrukturu bile su veće od jedne milijarde evra, piše BBC.
„Biciklizam je iz pandemije izašao kao veliki pobednik i to nam pokazuje njegov potencijal da promeni naše gradove i naše živote“, kaže Džil Voren, iz Evropske biciklističke federacije u Briselu.
„Pre pandemije imali smo 1.000 biciklista na glavnoj ulici, sada ih imamo 7.000“, rekao je Pjerfrančesko Maran, zamenik gradonačelnika Milana, koji je zadužen za urbanizam u tom gradu.
Prema njegovim rečima, ranije je bilo pokušaja da se uvedu trake za bicikliste na ulicama, ali su tada vozači automobila protestovali. Milano je među prvima uveo bicikle kao vid javnog prevoza i sada ima 35 kilometara biciklističkih staza, međutim mnog od njih su privremene.
Regionalna vlada ovog dela Italije uložila je 115 miliona evra u podsticanje biciklizma,i nudi subvenicije od 500 evra ukoliko neko želi da kupi novi bicikl ili električni skuter.
SMRKLO JAVNOM PREVOZU, SVANULO BICIKLUU Briselu je izgrađeno 40 kilometara novih staza u najprometnijim delovima grada, uvedena je i zona u kojoj pešaci i biciklisti imaju prednost nad automobilima, u cilju da se obezbedi prostor za bezbednu distancu.
Regionalna ministarka saobraćaja, Elke Van den Brant, u aprilu je pozvala stanovnike da izbegavaju javni prevoz, a čini se da je dosta ljudi prešlo na bicikle, budući da je u isto vreme prošle godine bilo 44 odsto manje bicikista nego sad.
Za razliku od većine drugih većih gradova, Amsterdam je već imao adekvatnu biciklističku infrastrukturu pre pandemije. Poznato je da ovaj grad ima više bicikala nego ljudi kao i čak 767 kilometara dobro profilisanih biciklističkih staza.
Na kraju, ostaje pitanje da li će aktuelni trendovi, ili će opasti kada se virus povuče.