U toku su pripreme za rekonstrukciju jedne od najprometnijih raskrsnica u Hrvatskoj – kružnog toka u Zagrebu, koji će dobiti dva podvožnjaka.
Dnevno tuda prođe oko 100.000 automobila, a to nije samo najprometnijih raskrsnica u Hrvatskoj, već i jedna od najproblematičnijih – u proteklih 10 godina na njemu se dogodilo više od 1.000 nesreća.
Rekonstrukcijom kružnog toka u Zagrebu izgradiće se dva podvožnjaka – na Jadranskoj aveniji i Aveniji Dubrovnik, iznad kojih će voziti tramvaji. Planirano je proširenje prilaznih rampi na kružnom toku, a istočna strana kružnog toka dobiće nadvožnjak većeg raspona a biće postavljeni i semafori.
Izmeštanje instalacija uz kružni tok već je počelo. Početkom iduće nedelje kreću ozbiljniji radovi, ali kružni tok neće odmah biti zatvoren.
„Još ćemo četiri meseca saobraćati ovuda, a onda ćemo saobraćaj na kružnom toku morati da prekinemo“, objašnjava za Novu TV Goran Radić, šef projekta.
Međutim, novi putevi doneli su i novu brigu stanovnicima Kajzerice koja je odmah uz kružni tok – strahuju od gužvi, a ni stručnjaci nisu baš uvereni da će problem gužvi biti rešen.
„Onda će se dogoditi da automobili prođu relativno brzo ispod kružnog toka kroz taj tunel, ali će ih opet dočekati crveno svetlo na semaforu. Znači, dobićemo nešto veću propusnu moć. Pre ćemo proći kroz kružni, ali ćemo opet stati na sledećem semaforu“, istakao je Marko Šoštarić sa Saobraćajnog fakulteta i dodao da bi bolje rešenje bilo izgradnja mosta prema Jarunu.