Termalne kamere za merenje temperature zaposlenih, liftovi za samo jednu osobu i veći razmak između stolova deo su „novog normalnog“ kada je u pitanju kancelarijski život, prenosi Poslovni.hr.
Pripremajući se za povratak zaposlenih nakon popuštanja mera izolacije, kompanije širom sveta razmišljaju o drastičnoj promeni kancelarijskog rasporeda kako bi osigurali zdravstvenu zaštitu zaposlenih i sprečili drugi talas zaraze.
David Sala, direktor ljudskih resursa kompanije Pirelli u Italiji, koristi iskustva kineskog ogranka ove kompanije. Promene u kancelarijama uključuju testove telesne temperature, maske za lice i povećani razmak među stolovima, što će omogućiti Pireliju da barem donekle obnovi uobičajeno poslovanje.
„Primenjivaćemo kineski model svuda. Biće više prostora za osoblje, manje ljudi u prostorijama, a raspored kancelarija moraće se promeniti“, ističe Sala.
Pirelijev plan, ali i promene koje namerava da preduzme najveća reklamna agencija na svetu, britanski WPP, pokazuje kako se uobičajeni radni dan od 9 ujutru do 5 popodne u pretrpanoj poslovnoj zgradi neće vratiti na staro.
WPP-ovi radnici vraćaće se postepeno i na dobrovoljnoj bazi, izjavio je za Reuters izvršni direktor Mark Rid. „Možemo reći sa sigurnošću da će u budućnosti više ljudi raditi iz svojih domova, ali mislim da možemo reći da ćemo i dalje imati kancelarije“, rekao je Rid.
WPP je takođe uveo fleksibilno radno vreme i ograničio broj ljudi koji u isto vreme mogu koristiti lift.
Kompanija za nekretnine Cushman & Wakefield predlaže i instaliranje pregrada od pleksiglasa radi zaštite.
„Pandemijske kancelarije budućnosti“ bi tako mogle imati fleksibilniji raspored prostorija sa više područja za odmor, više ličnog prostora i sisteme ventilacija koji pročišćavaju vazduh i uklanjaju patogene, ističe Deren Komber, izvršni direktor britanske arhitektonske firme Scott Brownrigg.