Prodaja putničkih i lakih privrednih vozila u Rusiji u prvom polugodištu smanjena je 36,4 odsto, na 782.094 automobila, sa milion i 229.931 u istom periodu lane.
U junu je prodaja na godišnjem nivou pala 29,7 odsto, na 140.161 automobil, u odnosu na 199.398 u junu prošle godine, saopštila je Asocijacija evropskog biznisa (AEB).
Pad automobilskog tržišta u poređenju s prethodnim mesecom je usporen. U maju je sniženje bilo 37,6 odsto, u aprilu 41,5 odsto, u martu 42,5 odsto, preneo je Finmarket.ru.
Tržišni pad u junu u odnosu na odgovarajući period prošle godine je manje dramatičan nego prethodnih meseci, počev od februara, ukazao je predsednik Komiteta proizvodjača automobila AEB Jorg Šrajber.
Prema njemu, moglo je biti još gore da nije bilo dva faktora državne politike koja su podržali tržište. Prvi je sniženje ključne kamatne stope Centralne banke, a drugi nastavak vladine podrške kupcima novih automobila, putem subvencionisanja maloprodaje i putem podrške obnavljanju polovnih veoma starih automobila, podsetio je Šrajber.
On je ukazao da je, uprkos usporavanju pada prodaje, prognoza tržišnih učesnika za preostalih šest meseci uzdržana. Na osnovu mišljenja svojih članova, AEB je obonovila prognozu za 2015. godinu na 1,55 miliona putničkih i lakih komercijalnih vozila, što predstavlja pad prodaje od 36 odsto, u odnosu na 2014. godinu.
Među najprodavanijim markama u Rusiji u junu je prvo mesto zauzela „lada“, sa prodatih 26.416 vozila i godišnjim padom od 12 odsto. Na drugom je „kia“, sa 13.900 vozila, 18 odsto manje nego u junu prošle godine, na trećem „hjundai“ (12.200 i pad od 27 odsto), četvrto „reno“ (9.900 automobila i pad od 39 odsto). Prvu petorku zaključuje „nisan“, sa 8.900 prodatih vozila, 26 odsto manje nego pre godinu dana.