Svet

04.02.2022. 12:27

Blooomberg

Autor: Nova Ekonomija

Prva gondola u javnom prevozu Pariza

Dugo predlagana gondola "Kabl A"  (Câble A), koja bi povezala neka od jugositočnih predgrađa Pariza, mogla da počne sa radom 2025. godine, piše Bloomberg. Stanovnici oko predgrađa Kretej za par godina bi trebalo da dobi...

Pixabay

Svet

04.02.2022. 12:27

Dugo predlagana gondola „Kabl A“  (Câble A), koja bi povezala neka od jugoistočnih predgrađa Pariza, mogla da počne sa radom 2025. godine, piše Bloomberg

Stanovnici oko predgrađa Kretej za par godina bi trebalo da dobiju još jedno prevozno sredstvo do posla: prvu gondolu u pariskom javnom prevozu. 

Gondola u Parizu je prvi put predložena u 2008. godini. Zbog kontroverzi koje su pratile izgradnju drugih žičara, projektat u glavnom gradu Francuske dugo je odlagan. 

Izgradnja žičare naišla je na otpor lokalaca koji žive u blizini planirane putanje, i koji strahuju da će im privatnost biti ugrožena zbog toga što putnici koji se kreću gondolom mogu da zaviruju u njihova dvorišta i prozore. 

Rešenje je obećano: prozori gondole postaće neprozirni kada vozilo prođe blizu domova ljudi. 

Taj trik je već korišćen u gondoli u Brestu u zapadnoj Francuskoj, gde se prozori automatski zamagljuju kada se približe neposrednoj blizini kuća.

Vlasti nisu odustale od gradnje gondole na Kalemegdanu?

Nova žičara, za koju su ove nedelje završene studije izvodljivosti, povezaće nekoliko udaljenih, ali naseljenih delova u jugoistočnim predgrađima Pariza i terminus metro linije 8. 

Gondola bi trebalo da prelazi 4,5 kilometara i da ima pet stanica, što će ubrzati putovanje do centra grada i olakšati veze između raštrkanih škola, univerziteta, bolnica i javnih kancelarija.

Zlatiborska gondola kupuje još 19 kabina za pola miliona evra

Promoteri gondole ukazuju na njenu potrebu, jer, kako kažu, dodavanje konvencionalnih linija javnog prevoza u ovaj deo grada bi bilo komplikovano i skupo.

Ne samo što je to područje brdovito, već ga deli više auto-puteva, brza železnička linija i koloseci koji vode do velikog železničkog depoa. 

Sa druge strane, godnola može da „plovi“ iznad tih prepreka i njene potrebe za prizemljenjem su minimalne. Osim mesta za stanice, žičari je potreban samo prostor za stubove koji podržavaju kablove. To bi trebalo da zadrži cenu projekta na 132 miliona evra. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.