Vesti iz sveta

21.04.2016. 09:52

Večernje novosti

Autor: Nova Ekonomija

Reklamni SMS-ovi mogu skupo koštati primaoce

Reklamne SMS poruke ili odjava od njih može da uveća račun za mobilni telefon za nekoliko stotina, pa čak i hiljada dinara.

Dovoljno je da u salonu nameštaja, prodavnici obuće ili bele tehnike ostavite broj mobilnog telefona kako biste se dogovorili oko isporuke robe. Postoji opasnost da vam od tog trgovca počnu stizati marketinške poruke. Pokušaj odjave može da košta čak 150 dinara, pišu Večernje novosti.

Prevarama na mobilnoj mreži tu nije kraj. Čak i bezazlene usluge poput prijave na horoskop, raznih vesti ili vremenske prognoze mogu i te kako da „udare“ po džepu prosečnog korisnika mobilnog telefona. Reklamacija operateru čiju mrežu koristimo obično bude bez rezultata, jer telekomunikacione kompanije, praktično, samo posreduju u pružanju ovih „usluga sa dodatnom vrednošću“, odnosno VAS, kako se nazivaju. A lako se prepoznaju: ovakve poruke, po pravilu, pristižu sa brojeva koji sadrže četiri cifre, a cena im, često, premašuje stotinu dinara. 

Jedan čitalac tvrdi da se nikada nije prijavio ni na jedan servis, ali da su mu naplaćivali VAS poruke. Drugi kaže da su mu naplaćene i poruke za besplatnu odjavu. 

„Servisi koji spadaju u takozvane usluge sa dodatnom vrednošću, kreirani su i u vlasništvu treće strane koja pruža ovu uslugu”, rečeno je u „Vip mobajlu“. – Neki od njih su SMS parking, glasanja u raznovrsnim kvizovima, čet servisi, igrice, horoskop, kladionice i slično. Kako bi se pretplata ostvarila, korisnici moraju da se prijave na servis i prihvate uslove korišćenja. 

U ovoj kompaniji navode da „Vip mobajl“ samo obezbeđuje tehničku mogućnost da korisnici mogu da koriste usluge sa dodatnom vrednošću, koje mogu da budu realizovane na različite načine, a koje definiše firma koja je pružalac usluge (takozvani operator usluge), najčešće putem SMS poruke: 

– Svaki operator ovih usluga mora da ima dozvolu od RATEL-a, koja, između ostalog, određuje i njihovu odgovornost za samu uslugu. Cenu servisa, odnosno usluge prema korisniku, određuje sam operator usluge. 

Ovde je, praktično, reč o servisima koji nisu u vlasništvu mobilnog operatera, ali se naplaćuju preko računa za telefon. 

„Nakon prijave na bilo koji od servisa, korisnik dobija SMS poruku sa potvrdom, cenom kao i načinom odjave”, objašnjavaju u „Telenoru“. – Naknadna provera nije moguća ali je u saradnji sa korisničkom podrškom „Telenora“ i kontent provajdera moguće utvrditi da li je prijavljen.

U usluge sa dodatom vrednošću spadaju usluge koje osim osnovne cene SMS poruke imaju i dodatu cenu: naplata parkinga, kupovina igrica, melodija, sličica, prijave za dobijanje različitih informacija kao što su razne vesti, vremenska prognoza, loto… 

„Prilikom prijave na neku od ovih usluga korisnik dobija informaciju u SMS poruci koliko košta ta usluga i kako može da se odjavi. Nakon prijave da dobija igrice, provajder korisniku šalje po određenoj dinamici (svaka tri ili sedam dana) link za preuzimanje te igrice sve dok se korisnik ne odjavi“, objašnjavaju u „Telekomu Srbija“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Kolektivna bezanija nakon zlocina pocinjenih nad autohtonim narodom na teritoriji koju su ovi hteli osvojiti i uspostaviti svoju silu i zakone

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.