Izvršni direktor Renaulta Fabris Kamboliv najavio je da će kompanija nastaviti da proizvodi automobile sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući benzin i hibridne modele, paralelno s razvojem i proizvodnjom električnih vozila.
Ova odluka predstavlja značajan zaokret u odnosu na ranije najave o prelasku na isključivo električna vozila do kraja tekuće decenije, javlja Revija HAK.
Strategija koju Kamboliv opisuje kao „dve noge“ omogućiće Renault-u da održi fleksibilnost i prilagodljivost u brzo promenljivom tržišnom okruženju.
Nakon opaženog usporavanja u prodaji električnih vozila, kompanija teži da zadrži sposobnost reagovanja na različite tržišne trendove, omogućavajući kupcima širi izbor pogonskih opcija.
Iako je ranije, pod vođstvom Luke de Mea, Renault signalizirao mogućnost potpunog prelaska na električna vozila u Evropi do 2030. godine, novi pristup sugeriše da će benzinski i hibridni modeli i dalje imati ključno mesto u ponudi brenda.
Kamboliv je naglasio da 2030. godina više nije postavljena kao krajnji rok za ukidanje proizvodnje vozila s unutrašnjim sagorevanjem.
Pored toga, Renault razvija novo partnerstvo s kineskim proizvođačem Geely, sa kojim planira ulaganje u zajednički razvoj motora s unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih pogona.
Ovo partnerstvo, koje će obuhvatati proizvodnju motora ne samo za Renault i Geely, već i za druge brendove poput Volva, Protona, Nissana, Dacije i Mitsubishija, pokazuje posvećenost kompanije diversifikaciji svoje ponude i održavanju vodeće pozicije na tržištu.
Zanimljivo je napomenuti da, uprkos ovim promenama u strategiji, interesovanje za nove električne modele Renaulta ne jenjava.
Novi električni Renault 5 već ima impresivnu listu čekanja sa više od 50.000 potencijalnih kupaca, pokazujući da električna vozila i dalje predstavljaju ključni deo budućnosti automobilske industrije.
Renault Twingo EV: Pristupačan gradski električni automobil ispod 20.000 evra