Hrvatski proizvođač automobila Rimac Group i kineski proizvođač baterija Camel Group u procesu su raskidanja saradnje na zajedničkoj kompaniji koja je imala fabriku električnih motora i baterija u Kini, piše Jutarnji list.
Prošlog avgusta Sjedinjene Američke Države zabranile su, između ostalog i uvoz robe kineskog proizvođača baterija Camel Group u sklopu nastojanja da se iz američkih nabavnih lanaca eliminiše roba proizvedena prisilnim radom.
Godine 2017. kineski proizvođač baterija uložio je u Rimac grupu 30 miliona evra, što mu je u tom trenutku osiguralo drugi po vrednosti udeo u toj hrvatskoj kompaniji.
U 2018. dogovorena je gradnja zajedničke fabrike električnih motora i baterija u Kini.
Camel i Rimac planirali su da u fabriku u Xiangyangu, u pokrajini Hubei, ulože 158,2 miliona dolara. Hrvatska kompanija trebalo je da osigura pet miliona evra, znanje i tehnologiju, što bi joj osiguralo udeo od 40 odsto, a ostatak novca pribavio bi Camel.
Rimac grupa izjavila je za nemački poslovni nedeljnik Wirtshaftswoche da je „primila na znanje optužbe o prisilnom radu u Camel grupi“ i dodali su da projekat nije operativno aktivan od 2022. i da je u postupku gašenja.
Sredinom februara hiljade automobila nemačkih marki Audi i Porsche, akcionara Rimac Automobila, zaglavile su pred američkim lukama zbog carinske provere delova proizvedenih u zapadnoj Kini koji podležu zabrani uvoza zbog sumnji na prisilni rad.