Vesti iz sveta

05.10.2015. 10:24

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Rusi sve više kupuju manje poznate brendove mobilnih telefona

Rusko tržište mobilnih telefona i smartfona od januara do avgusta 2015. palo je 14 odsto u poređenju sa istim periodom 2014. godine, na 23 miliona komada.
Prema finansijskim pokazateljima tržište je, međutim, poraslo pet odsto na 162 milijarde rubalja (2,2 milijarde evra), pokazalo je istraživanje kompanije Evroset.
Prema procenama kompanije, kriza je 2015. godine produžena i tržište još nije dostiglo dno. Maksimalan pad tražnje od početka ove godine bio je u martu i dostigao je 20 odsto, preneo je Tas. 
Istraživanje je pokazalo da čak i u periodu krize potrošači ne traže uvek najjeftinije ponude, nego su im najvažnije tehničke karakteristike. Lojalnost nekom konkretnom brendu je, međutim, nestala sa prvih pozicija. 
B-brendovi (kako se nazivaju proizvođači „druge kategorije“) nastavljaju da potiskuju poznate tržišne igrače. 
Udeo smartfona u ukupnom obimu prodaje u prvih osam meseci 2015. godine u poređenju sa istim periodom lane, povećan je sa 60 na 65 odsto po obimu, a sa 88 na 91 odsto po vrednosti. Pri tome je broj smartfona prodatih u tom periodu smanjen šest odsto, na 15 miliona komada, a izraženo u novcu je povećan devet odsto, na 147 milijardi rubalja. Prosečna cena smartfona povećana je 16 odsto, na 9.600 rubalja (131 evro). 
Postepeno raste i udeo na tržištu fableta (smartfoni velikih dimenzija). U periodu januar-avgust 2015. godine njihov udeo je povećan na godišnjem nivou sa dva na četiri odsto po broju prodatih fableta, a u novcu sa četiri na osam odsto. 
U segmentu tableta je i na drugim tržištima prenosive elektronike uočena stagnacija. Rusko tržište tableta smanjeno je za osam meseci ove godine 41 odsto u odnosu na isti period prošle godine, na tri miliona komada, a u novcu je smanjeno 34 odsto, na 32 milijarde rubalja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Pricala mi baka da je u vreme Tita bio najavljen pocetak proizvodnje nekih traktora ili masina, ne secam se, i da, kako nista nisu bili napravili, doneli su masine iz neke druge fabrike, stavili tu, za potrebe slikanja i marketinga, i kad je ujdurma prosla, oni su sve te masine vratili i to je to. Samo kao rekviziti. Sad su i radnici postali marketinski rekviziti. Mozda postoje neke agencije za iznajmljivanje radnika za potrebe slikanja, statiranja, i tome slicno? Sto bi Ameri rekli „staging“. Kampanja je samo marketing ionako.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.