Ruske železnice žele da izgrade prugu koja bi povezala Severnu i Južnu Koreju. Realizacija projekta, ipak, zavisi od odnosa Pjongjanga i Seula.
Jedna od najzatvorenijih zemalja sveta Severna Koreja već nekoliko decenija pokušava da u svoju strogo planiranu ekonomiju uvede i strane investicije. Zajednička preduzeća za sada sa Severnom Korejom imaju njeni tradicionalni prijatelji Kina i Rusija.
Nedavno je Rusija završila rekonstrukciju 54 kilometara pruge na teritoriji Koreje sa nadom da će jednom ovim putem roba ići i iz mnogo bogatije Južne Koreje u Rusiju i dalje u Evropu.
Kada se to desi morski put od 45 dana za kargo skratiće se na dve nedelje. Da li će se to i dogoditi ipak zavisi od odnosa dve neprijateljske države na jednom poluostrvu.
Obnovljena pruga Hasan-Radžin nalazi se u specijalnoj ekonomskoj zoni Razon gde mogu da posluju i strane firme. Prugom će ići ugalj iz Rusije.
U luci Radžin sve je spremno za proslavu završetak radova. Ruski i južnokorejski železničari radili su zajedno pet godina na obnovi pruge i luke. Zajedno su dočekali i dolazak Ruske i severnokorejske visoke delegacije, i to kompozicijom „Zaštitićemo životom vojskovođu Kim Džong Ila“.
Predsednik Ruskih železnica Vladimir Jakunjin kaže da železničari žele saradnju.
„Mi verujemo u saradnju. Mi uvek radimo u cilju mira i nadamo se da će ovaj projekat doprineti ne samo miru na Korejskom poluostrvu već i razvoju dobrosusedskih mirnih odnosa naših država i država celog sveta“, poručio je on.
Ministar železničkog saobraćaja Severne Koreje Čong Il Su nada se da će rekonstruisana deonica postati „put prijateljstva koji će podstaći ekonomoske i saobarćajne veze dve države, a takođe i međunarodna saobraćajna veza koja će spajati Aziju i Evropu“.
„Drugovi, danas naš narod verno ide za rukovostvom najvišeg rukovodioca naše partije i naroda Kim Džong Una i aktivno se bori za konačnu pobedu u izgradnji blagostanja države“, poručio je Čong Il Su.
Od građana koji su svojim prisustvom uveličavali svečanost bilo je teško dobiti ikakav odgovor na bilo koje pitanje pa i ono kakav će biti ekonomski podsticaj ovog tranzita za Severnu Koreju. Jedan od retkih koji je pristao da govori za B92 rekao je:
„Ubeđen sam da će se kroz rekontrukcije dalje razvijati prijateljstvo i saradanja Severne Koreje i Rusije. A ekonomski rast zavisi od količine tovara koji će Rusija prevoziti ovuda“
Rusija međutim ima mnogo veće planove od toga da vozom prevozi četiri miliona tona uglja godišnje u Severnu Koreju – cilj je da se roba i iz Južne Koreje železnicom prebacuje kroz Rusiju i dalje do Evrope umesto što ide morskim putem.
Ruske železnice nadaju se da će ovo poslužiti kao pilot projekat za rekonstrukcij cele transkorejske magistrale. Međutim da li će se železnice između Severne i Južne Koreje povezati zavisti od odnosa ovih dveju zemalja koji su već decenijama komplikovani.
Severna Koreja je u pokušaju da popravi svoje finansije – koje je sa polovinom BPD-a Srbije svrstavaju u najsiromašnije zemlje – probala da se otvori ka stranim investicijama. Otuda i luka i pruga koju je na 49 godina iznajmilo zajedničko preduzeće u većinskom ruskom vlasništvu.
Pozdrav, ja sam gđa Jelena Erkman privatni zajam zajmodavac koji daje život vrijeme priliku. Da li je potrebna hitna kredit da plati svoje dugove ili vam je potreban kredit za poboljšanje vašeg poslovanja? Jeste li ikad bili odbijen od strane banaka i ostalih financijskih institucija? Trebate li konsolidacija zajam ili hipoteku? Ne tražite dalje, jer mi smo tu za sve vaše financijske probleme u prošlosti. Naš kreditiranja pojedincima kojima je potrebna financijska pomoć, koja imaju loše kreditne ili je potrebna novca za platiti račune, da ulagati u poslovanje na razini od 5%. Želim koristiti ovaj medij obavijestiti vas da smo stvorili pouzdan i korisnike i da će biti spremni ponuditi kredite. Dakle, obratite nam se danas putem e-maila na (erkmanjelenaloancompany@gmail.com)