Kriza valute i pad zarada učinile su Rusiju atraktivnom za strane proizvođače koji traže manje troškove radne snage.
Pored pružanja posla, mogao bi da se stvori i regionalni proizvodni centar u bliskoj budućnosti.
Ruska valuta izgubila je oko 40 odsto vrednosti u odnosu na dolar u protekle dve godine, nakon kolapsa cene nafte, tako da je rublja pala 30 odsto ispod svog najvećeg skoka koji je zabeležila u junu 2013. godine.
Prošle godine ruske plate u dolarima skliznule su ispod onih u Brazilu, Kini ili na primer, Češkoj, pišu ruski mediji.
To Rusiju čini konkurentnim mestom za nove pogone i fabrike.
Na primer, južnokorejski Samsung izvozio je mašine za pranje iz Rusije u 20 evropskih zemalja. Vrigli, filijala Marsa, počela je da proizvodi žvake u pogonu u Sankt Peterburgu.
„Ruski dobavljači su konkurentni danas uglavnom zbog situacije s rubljom. Ne mislim da je ovo privremeno”, rekao je Magnus Benon, šef prodaje Ikee u Rusiji.
„Cilj naših proizvođača u Rusiji je da se udružimo sa stranim kompanijama i tako povećamo šanse u svetu, ali i izvozni potencijal”, kaže Jaroslav Lisovolik, iz evroazijske razvojne banke.
On čak predlaže da Rusija postane „regionalna fabrika”.