Vesti iz sveta

21.06.2021. 13:24

Poslovni.hr

Autor: Nova Ekonomija

SAD: Amazon i Zara dobili kinsekog konkurenta „teškog“ 15 milijardi

Aplikacija kineske kompanije za prodaju odeće Shein, kojoj analitičari tepaju da je "nova Zara" prošlog meseca je bila na prvo mestu po broju preuzimanja u Sjedinjenim Američkim Državama, prenosi Poslovni.hr. Na taj način kompanija je oko...

Foto: Pixabay

Aplikacija kineske kompanije za prodaju odeće Shein, kojoj analitičari tepaju da je „nova Zara“ prošlog meseca je bila na prvo mestu po broju preuzimanja u Sjedinjenim Američkim Državama, prenosi Poslovni.hr. Na taj način kompanija je okončala tržišnu dominaciju Amazonove aplikacije za istu namenu i dostigla vrednost od 15 milijardi dolara.

Kako piše Bloomberg, većina Amerikanaca starijih od 30 godina još nije čula za Shein, ali je njena aplikacija popularna među takozvanom „Generacijom Z“.

Prema podacima istraživačke agencije AppAnniea zauzela sami vrh među aplikacijama za kupovinu, jer beleži najviše preuzimanja, kako u Guglovoj tako i u Eplovoj onlajn prodavnici.

Poslednja poznata ponuda za dokapitalizaciju iz avgusta 2020. procenila je Shein na 15 milijardi dolara, ali dobro upućeni izvori tvrde da je kompanija čak i udvostručila vrednost .

Među investitorima se nalaze i globalni finansijski divovi kao što je IDG i Sequoia, dok je Shein prošle godine angažovao i konzorcijum banaka Goldman Sachs, Bank of America, JP Morgan kao i savetnike za eventualni izlazak na američku berzu.

Nagli uspon na 36 milijardi dolara vrednom tržištu „brze mode“ Shein duguje tehnologiji, odnosno korišćenju analize podataka, sa ciljem da se uoče promene u ukusima potrošača. Ta saznanja se vrlo brzo, ponekad u svega nekoliko dana, pretvaraju u dizajn vrlo jeftine odeće.

Zara beleži pad prihoda i velika ulaganja u onlajn prodaju

Odeću za Shein proizvodi mreža kineskih tekstilnih kompanija, a sve što se sašije odlazi u izvoz. Shein nudi dostavu za više od 200 država sveta, a upravo je izvoz u Ameriku toj kompaniji doneo procvat nakon jer je uočila rupe u carinskim pravilima SAD-a, upravo u vreme Trampovog mandata.

Kada je počeo taj trgovinski rat, vlada u Pekingu je kao meru potpore domaćoj privredi izmenila poreski sistem i drastično je smanjila izvozne troškove kineskim kompanijama, što je doprinelo rastu Sheina. Kompaniji je išlo na ruku i to što su SAD još od 2016. godine dopustile bescarinski uvoz paketa vrednosti do 800 dolara.

Tako je 2018. Kina na novu rundu američkih carina odgovorila ukidanjem izvoznih nameta kompanijama koje robu šalju krajnjim kupcima. Sa druge strane, američka carina još od 2016. dopušta bescarinski uvoz paketa vrijednosti do 800 dolara.

Shein nije jedini kineski trgovac koji je profitirao od trgovinskog rata, niti zadnji. Zahvaljujući vladinoj potpori, prekogranična onlčajn trgovina u Kini skočila je 2018. za 67%.

Ipak, niz proizvođača odeće i obuće, velikih i malih, tvrde kako je Shein uspešan jer bezočno krši prava na intelektualno vlasništvo.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.