Očekuje se da će Ministarstvo trgovine SAD danas predložiti zabranu kineskog softvera i hardvera u vozilima na svim američkim putevima, zbog navodne zabrinutosti za nacionalnu bezbednost, rekla su dva izvora Rojtersu.
Administracija aktuelnog predsednika Džozefa Bajdena je izrazila „ozbiljnu zabrinutost“ zbog prikupljanja podataka o američkim vozačima i infrastrukturi, kao i potencijalnoj stranoj manipulaciji vozilima povezanim na internet i navigacione sisteme.
Predložena uredba bi zabranila uvoz i prodaju vozila iz Kine sa ključnim komunikacijama, softverom ili hardverom za automatsku vožnju, rekli su dva izvora, koji su odbili da budu identifikovani pre objavljivanja zvanične odluke.
Ovaj potez predstavlja značajnu eskalaciju tekućih ograničenja Sjedinjenih Država na kineska vozila i komponente.
Prošle nedelje, Bajdenova administracija je odlučila da poveća tarife na uvoz iz Kine, uključujući carinu od 100 odsto na električna vozila, kao i nova povećanja dažbina na baterije za električna vozila i ključne minerale.
Ministarka trgovine Đina Raimondo rekla je u maju da su rizici zbog kineskog softvera ili hardvera u povezanim američkim vozilima „značajni“.
„Možete da zamislite najkatastrofalniji ishod da u teoriji imate nekoliko miliona automobila na putu i da softver bude onemogućen“, rekla je ona.
Predsednik Bajden je u februaru naredio istragu o tome da li uvoz kineskih vozila predstavlja rizik za nacionalnu bezbednost – i da li bi taj softver i hardver trebalo da budu zabranjeni u svim vozilima na putevima u SAD.
Odeljenje takođe planira da predloži da zabrane softvera budu na snazi u 2027. godini, a zabrana hardvera će stupiti na snagu u januaru 2029. ili 2030. godine.
Zabrane bi uključivale vozila sa određenim bluetooth, satelitskim i bežičnim funkcijama, kao i visoko autonomna vozila koja bi mogla da rade bez vozača.