Saudijska Arabija počela je da privlači „influensere“ na društvenoj mreži Instagram besplatnim putovanjima kako bi preko njih popravila imidž nedemokratske i konzervativne zemlje, piše Biznis Insajder (Business Insider).
Saudijski prestolonaslednik Mohamed Bin Salman takođe želi da razvije turizam u zemlji, što bi dugoročno doprinelo smanjenju zavisnosti Saudijske Arabije od nafte, javlja ovaj portal.
Biznis Insajder je intervjuisao desetak popularnih „influensera“ koji su im pričali o brižljivo pripremljenim i od države sponzorisanim putovanjima koji treba da promene imidž Saudijske Arabije.
Na ovaj način Saudijska Arabija želi da skrene pažnju javnosti sa kršenja ljudskih prava u toj zemlji, smrtnih kazni obezglavljivanjem i drugih brutalnosti, poput ubistva novinara Džamala Hašogija.
U ponudi je između ostalog bila petodnevna turneija Saudijskom Arabijom, koja se završava odlaskom na Formula-E Gran Pri, za koji su influenserima bile obezbeđene VIP karte.
Organizovan je i niz devetodnevnih turneja za „influensere, kreatore politika i buduće lidere“ preko „elitnog Gateway KSA programa kulturne razmene“ koji finansiraju kompanije u državnom vlasništvu i jedne stručne organizacije bliske vladajućoj porodici.
Ostale opcije podrazumevale su prisustvovanje sportskom događaju u NEOM-u, megalopolisu u izgradnji vrednom 500 milijardi američkih dolara, ili posetu vladinom festivalu muzike i umetnosti pod nazivom „Zima u Tantori“.
Pojedinci su odbili besplatna putovanja koja su im nuđena jer nisu hteli da učestvuju u ulepšavanju imidža Saudijske Arabije, između ostalog i zbog pokroviteljstva koje zvanični Rijad pruža Vehabizmu.
Međutim, mnogi su prihvatili neku od četiri ponude za putovanje na kojem su svi troškovi bili pokriveni, navodi Biznis Insajder.
PROČITAJTE JOŠ:
Medicinski radnici najplaćeniji u SAD-u
Crnkinje u SAD rade 600 dana da zarade kao belac za godinu