Svet

05.08.2024. 18:34

Autor: B. Lj.

Šest kategorija proizvoda koji su sada jeftiniji nego pre pandemije

Televizori u prodavnici tehničke opreme

Foto: Santeri Viinamäki, Vikipedija

Svet

05.08.2024. 18:34

Od kada je svet pogodila pandemija korona virusa tržište se nije skroz stabilizovalo, nema države na svetu koja je uspela da se spasi inflacije i rasta cena. Samo u SAD tokom 2022. inflacija je dostigla devet odsto, pa iako se kako u Americi tako i u drugim zemljama sveta od tada do danas smanjila – u SAD je trenutno na tri odsto – cene su i dalje nekih 20 odsto više nego pre pandemije.

Prema najnovijem indeksu potrošačkih cena koje objavljuje Američki biro za statistiku, kako piše CNBC, postoji, međutim, nekoliko maloprodajnih kategorija, u kojima su cene proizvoda niže nego ranije, pre pandemije.

Biro je poredio cene iz juna 2024. sa junom 2019. i pokazalo se da je elektronika sada jeftinija nego ranije, tako i hardver delovi telefona, televizori, audio oprema, računari, određeno posuđe za kuvanje, igračke, igrice.

Svi delovi telefona koji nisu softver su sada jeftiniji za 51,4 odsto, televizori za 31, 8 odsto, audio oprema za 9,1 odsto, a kompjuteri za 7,3 odsto. Pojedino posuđe jeftinije je sada nego pre pet godina za 7,2 odsto, dok cene igračaka, igrica, kao i dečjih igrački za dvorište sada koštaju 4,3 odsto manje nego 2019. godine.

Čak i kada je godišnja inflacija dostigla svoj vrhunac, cene elektronike konstantno su bile u padu, navodi CNBC i dodaje da su analize pokazale da cene pametnih telefona padaju, a da se u stvari dešava da potrošači dobijaju bolje, sofisticiranije proizvode po istoj ceni.

Zašto su televizori jeftini?

Cene televizora nastavljaju da padaju, jer se dešava da proizvođači spuštaju cene da bi ostali konkurentni i privukli pažnju potrošača.

„Čisto sa proizvodne tačke gledišta, zahvaljujući novoj tehnologiji troškovi proizvodnje se smanjuju, a u isto vreme to ne utiče na pad kvaliteta“, rekao je Endrju Čičila, direktor u kompaniji AlixPartners.

Tehnologija je postala prilično univerzalna i teško je takmičiti se na tržištu, a to se posebno odnosi na pametne televizore.

Proizvođači televizora, na primer, imaju računicu da spuste cene jer je to način da se uđe u kuću nekog potrošača. Kada se to uradi, onda je tu niz drugih stvari koje mogu dodatno da se naplate.

Jednom kada televizor povežete na internet i koristite sve mogućnosti koje pametni televizor ima – proizvođači raznih aplikacija i gedžeta mogu mnogo toga da saznaju o vašim navikama. Samim tim, znaju šta, kome i u kom trenutku mogu da ponude. I naravno, kako da zarade.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.