Evropska federacija za transport navodi da novi automobili proizvedeni u Evropi izbacuju u proseku oko 40 odsto više ugljen-dioksida nego što testovi pokazuju.
To telo je navelo u izveštaju da je najnovija situacija sa Folksvagenom samo deo skandala širih razmera, prenosi Rojters.
U izveštaju se navodi i da nije dokazano da su drugi proizvođači automobila koristili uređaje slične Folksvagenovim za manipulaciju emisijama štetnih gasova, ali da između laboratorijskih testiranja i same vožnje postoji velika razlika u emisiji ugljen-dioksida i azot-oksida, i to u tolikom obimu da je potrebno pokretanje dodatne istrage kako bi se utvrdilo šta proizvodjači rade da bi maskirali CO2.
Analizom je utvrđeno da pojedini modeli Mercedesa, BMW-a i Pežoa, koriste oko 50 odsto više goriva nego što proizvođači tvrde. Potrošnja goriva je povezana sa emisijom ugljen-dioksida, pa veća potrošnja goriva znači veću emisiju štetnih gasova.
VW je prošle nedelje saopštio da je njegovih oko 11 miliona automobila širom sveta pogođeno skandalom oko lažiranja podataka o emisiji izduvnih gasova.
Folksvagen je danas suspendovo direktore svojih ključnih brendova „audija“ i „poršea“ zadužene za sektor istraživanja i razvoja, saopštili su neimenovani izvori upoznati sa situacijom.
Nadzorni odbor VW-a je prošlog petka odlučio da suspenduje pojedine zaposlene (ne navodeći njihova imena) dok ne budu razjašnjeni detalji oko VW-ovog skandala sa lažiranjem podataka o emisiji štetnih gasova, prenosi Rojters.
Akcije VW-a su, kako izveštava AFP, jutros nastavile da padaju na Frankfurtskoj berzi, potonuvši 6,6 odsto na 100,20 evra.
O ovome čak i obični građani pomenutih zemalja pričaju zadnjih 5-6 godina, jer vide ponašanje Italije, Španije i sl. od krize 2008. godine pa nadalje. Ne žele da ih iko više pravi budalama.