Kada je Spotify u decembru najavio najveći talas otpuštanja do sada, izvršni direktor Daniel Ek najavljivao je novu eru efikasnosti u kompaniji. Četiri meseca kasnije, pokazalo se da su operativne poteškoće zbog smanjenja broja radnika veće nego što su Ek i njegov tim očekivali.
Spotify je, uprkos rekordnom kvartalnom profitu od 168 miliona evra i rastu prihoda od deset odsto, omašio i projektovanu profitabilnost i najavljen rast broja aktivnih korisnika na mesečnom nivou.
Iako ovo nije umanjilo entuzijazam investitora, koji su cenu akcija podigli za više od osam odsto ubrzo po objavljivanju poslednjih kvartalnih rezultata, jasno je da su otpuštanja imala dublji uticaj nego što je očekivano, piše Fortune.
Ek se nije libio da prizna da su operativni izazovi koje su sa sobom donela otpuštanja 1.500 radnika (17 odsto ukupne radne snage) značajno uticali na poslovanje kompanije.
Ove promene su se naročito odrazile na svakodnevno funkcionisanje Spotify-ja, što je doprinelo neispunjavanju planiranih finansijskih ciljeva na početku godine.
Ek je objasnio da iako nema sumnje da je odluka o smanjenju broja zaposlenih bila „strateški ispravna“, ali da je potrebno više vremena da se kompanija stabilizuje i vrati na pravi put.
Prema njegovim rečima, nakon više od četiri meseca prilagođavanja, kompanija ponovo napreduje.
Ovakav razvoj događaja unosi dozu skromnosti u optimizam koji je kompanija nedavno pokazivala, naročito nakon što su akcije kompanije porasle za više od 60 odsto od same najave otpuštanja.
Spotify najavljuje poskupljenje pretplate