Svet

29.11.2016. 09:28

Telegram.hr

Autor: Nova Ekonomija

Šta je Angela Merkel naučila od Trampa?

Svet

29.11.2016. 09:28

Nakon što je videla kako Hilari Klinton bledi pred virusnim širenjem populizma Donalda Trampa, nemačka kancelarka Angela Merkel shvatila je jednu bitnu stvar.

Kako piše „Blumberg“, Merkelova je shvatila kako osvojiti vlast u vremenu kada onlajn fikcije veoma lako potapaju činjenice.

„Ne bi trebalo da potcenjujemo ono što se događa na internetu”, istakla je nemačka kancelarka u svom govoru u nemačkom parlamentu protekle nedelje.

„Mišljenja danas nastaju na drugačiji način nego pre 25 godina. Lažne stranice, roboti i trolovi mogu iskriviti pogled”, rekla je Merkelova. 

Primarna briga Angele Merkel nije najveći rival njene stranke, nego onaj koji je najviralniji. „Pridošlica“ se zove Alternativa za Nemačku i gotovo niotkuda se pojavila pre dve godine i osvojila 10 od 16 saveznih parlamenata. Njihov je cilj postati nacionalni pokret. Alternativa za Nemačku teško je narušila popularnost nemačke kancelarke svojim antimigrantskim i antiglobalizacijskim platformama, i uspešnim skupljanjem poena na društvenim mrežama. 

Na Fejsbuku imaju oko 300 hiljada fanova više nego stranka Angele Merkel CDU i njihov koalicioni partner. Doduše, Merkelova sama ima malo manje od 2,3 miliona. Članovi Alternative za Nemačku koriste slične metode kao Tramp tokom kampanje, nazivajući 11 godina vladavine Merkelove „diktaturom” i prozivajući njenu politiku otvorenih granica tokom koje je više od milion izbeglica u dve godine stiglo u Nemačku. 

Ova kampanja će se odvijati u medijskom prostoru koji je dramatično promenjen od poslednjih izbora 2013. Prema istraživanju firme eMarketer do iduće godine Nemci će potrošiti više vremena na internetu nego gledajući TV, a znatno se povećao i uticaj društvenih mreža. 

„Politička podrška na društvenim medijima se menja”, rekao je Verner Pacelt, politolog na Tehničkom fakultetu u Drezdenu. 

„Alternativa za Nemačku i slične grupe su toliko popularne na Fejsbuku jer oni komuniciraju od dna prema gore, umjesto odozgo prema dolje, kao već utvrđene stranke“, dodao je on. 

„U svom prošlonedeljnom obraćanju parlamentu, Merkelova je pozvala poslanike da pomognu Nemcima da se zaštite od lažnih vesti na internetu i izrazila podršku u donošenju propisa kojima je cilj obuzdati govor mržnje. Angela Merkel vjeruje kako populizam u Njemačkoj ima različite korene u odnosu na slične pokrete u drugim zemljama“, kaže za „Blumberg“ osoba bliska nemačkoj kancelarki. 

Jedan zvaničnik CD, koji je želeo da ostane anoniman, otkrio je kako se CDU priprema za napade i planira da poveća broj osoba koje će pratiti i reagovati na objave u kojima je govor mržnje usmeren prema Merkelovoj. 

Menadžer kampanje nemačke kancelarke, Klaus Šuler, s druge strane, insistira na tome da Trampov uspeh u Sjedinjenim Državama ne utiče na to kako će se Merkelova pripremati za izbore. 

„Ne može se sa sigurnošću reći kako će se podrška koju Alternativa za Nemačku ima na društvenim mrežama odraziti na broj glasova koje će osvojiti na izborima. Stranka prema posednjim anketama dobija 13 odsto u odnosu na 33 odsto koliko ima konzervativni blok predvođen nemačkom kancelarkom. A neki od njihovih fanova i komentara su s lažnih profila ili od male grupe ljudi koji su svaki dan satima onlajn“, smatra Simon Hegelih, politolog iz Minhena. 

Za Merkelovu se ne može reći da je aktivna na društvenim mrežama, dogodi se i da na njenoj stranici osvane tek jedna objava nedeljno. 

Alternativa za Nemačku u tim je stvarima dosta agilnija, često objavljuju fotografije svojih kandidata, s kratkim tekstovima, i to više puta dnevno. Na taj način privlače hiljade fanova, a često i vrlo otvoreno napadaju Merkelovu pišući da je „super opasna stara veštica” ili pak kako „zaslužuje da bude bačena u zatvor.” 

„Želimo doći do ljudi koji su umorni od mejnstrim medija”, kaže portparol Alternative za Nemačku Kristijan Lueth. 

„Mi dopuštamo ljudima da slobodno govore o problemima koje druge stranke ne dozvoljavaju i uopšte ne brišemo sadržaj“, dodao je on. 

Kai Archajmer, politikolog, kaže kako se uvidom u sadržaj koji čitaoci najviše pregledavaju može očekivati da postoji više nemačkih birača koji razvijaju predrasude umesto razvijanja različitosti. 

„Surfujte sat vremena i naćićete se u vrlo mračnom, paralelnom svetu. Ekstremna krajnja desnica samo je klik, dva, dalje od nas“, ističe on.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.