Britanski startup Altelium razvio je test i osmislio sertifikate za automobilske baterije, koje ove godine planira ponudi u više od 7.000 auto-salona u Sjedinjenim Državama, kao i više od 5.000 prodajnih mesta u matičnoj zemlji. Cilj je bolja provera baterija u električnim automobilima.
Baterija obično čini oko 40 posto cene novog električnog automobila i važno je kako se sa njom postupa.
Brže će oslabiti ako se često brzo puni odnosno ako se puni iako njen kapacitet nije ni do pola iskorišćen, kao i kada se dugo ne koristi.
“Ako tržište polovnih automobila ne funkcioniše kako treba, neće funkcionisati ni tržište novih automobila i nećemo preći na električnu energiju”, rekao je predstavnik Alteliuma, Aleks Džons, a prenosi Rojters.
Austrijski startup Aviloo razvio je test za autosalone i vozače i utvrdio da nakon 100.000 pređenih kilometara stanje baterije može varirati do 30 odsto.
Loša praksa vozača može značajno smanjiti kapacitet baterije i sniziti cenu polovnog vozila i za nekoliko hiljada evra, ističe izvršni direktor Aviloa Markus Berger.
„Kod električnog vozila, kilometraža i starost ništa vam ne znače, važna je samo baterija“, tvrdi Berger.
Kineski električni automobili jeftiniji 20 odsto od evropskih
Proizvođači automobila često navode „pretjerano ružičaste“ podatke o učestalosti između punjenja baterija, upozoravaju kritičari, što znači da su u tome veoma važni nezavisni testovi.
Problemi se već odražavaju u prodaji električnih automobila, koja je u septembru u SAD pala za 32 odsto u odnosu na isto razdoblje 2022, prema podacima startapa s Recurrent.
Za razliku od prodaje polovnih električnih automobila, prodaja klasičnih polovnih na fosilna goriva pala je za samo sedam posto.
Na britanskom tržištu polovna električna vozila pojeftinila su u avgustu za 23 odsto, dok su polovna vozila s pogonom na fosilna goriva poskupela najmanje četiri odsto , budući da potrošače brinu baterije, navodi kompanija Auto Trader.